Volvo C30 1.6 Тест

Макар, че моделът вече слезе от поточната линия, а представянето му пред публика да се състоя преди повече от седем години, Volvo C30 все още има актуален дизайн и се отличава от болшинството автомобили по улиците. Това се дължи на леко алтернативния външен вид и на това, че моделът се среща по улиците значително по-рядко от останалите автомобили в класа му (особено по нашите географски ширини). „Стайлингът“ обаче води и до недостатъци свързани предимно с практичността на колата – това са основно малкият багажник, липсата на задни врати и четирите места (за някои недостатък, за други плюс). За сметка на това двете отделни задни седалки са удобни и учудващо широки, а багажникът все пак предлага равен под при сгъването им.

2012-06-23_20-00-05_694

Интериорът е изпълнен на високо ниво – дизайнът му е изчистен и елегантен, а използваните материали са като цяло много приятни. Смея да твърдя, че от шофьорското място годините на автомобила си личат единственопо остарелите като визия волан, уреди (километраж, оборотомер и т.н.) и липсата на инфоразвлекателна система с цветен дисплей. Но реално това са липси на конкретната кола, която е горе-долу базово обурудвана. R-Design версиите предлагат по-модерен волан и уреди, а срещу допълнително заплащане разбира се се е предлагала и навигационна система с „изплуващ“ от таблото екран. Седалките са едни от най-удобните, които съм срещал не само в този клас, но и като цяло. Пространството е достатъчно, ако не сте гиганти, като това включва и задните места, както вече споменах. Все пак отзад човек може да се почувства клаустрофобично, заради тесните странични прозорци.

DSC_3228

Базовото оборудване на C30 също е съвсем прилично. Vovlo по традиция предлагат вички необходими системи за безопасност стандартно – предни и странични въздушни възглавници, въздушни завеси за двата реда седалки, ABS, ESP, спирачен асистент, система WHIPS против камшичен удар и т.н. Базовото оборудване включва и други необходими функции и системи като климатик, електрически регулируеми стъкла и огедала (отопляеми), радио със CD и четири тонколони, което изкарва неочаквано качествен звук и д.р.

DSC_3244

На пътя C30 се държи съвсем добре. Колата е много стабилна, благодарение на шасито на Ford, които определено могат да правят коли с добро пътно поведение. За съжаление управлението не е достатъчно директно, което отнема от удоволствито от шофирането.Volvo-то вози малко твърдо, но не толкова, че да изморява или да е неприятно. Все пак неравностите и дупките няма как да останат незабелязани. Иначе основният шум, който достига до водача идва от двигателя (поне в моя случай) тъй като 1.6 литровият бензинов агрегат със 100 к.с. е твърде маломощен за С30 и в комбинация с 5 степенната скоростна кутия му се налага често да поддържа над 3000 об/мин, което разбира се води до завишени нива на шум (и кофти разход на гориво). В тази връзка разходът на гориво се движи около и над 8л/100км, което е доста, но при внимателно каране може да падне до 6.5 на дълъг път.

DSC_3239

Volvo C30 е компактен премиум автомобил, който би се харесал на хора, които желаят да се отличават на пътя. Далеч е от пътното поведение и управление на лидера в класа –BMW 1 серия, но в никакъв случай не е трагичен в тези показатели. Интериорът е уютен и елегантен с качествена изработка и материали. Volvo C30 е надежден модел, който е подходящ за покупка „втора ръка“. Традиционно обезценяването е по-високо, отколкото при немските аналози и на пазара се появяват запазени, добре поддържани бройки на под 100000км за около 15000лв. По възможност бих препоръчал на евентуалните купувачи да търсят коли от Volvo Select (програма за употребявани автомобили), или такива с един собственик поддържани изцяло в Мото Пфое. Също така е желателно двигателят да е по-голям от 1.6л, защото стоте конски сили, с които разполагат бензиновата и дизеловата версии на 1.6 не са достатъчни за тази кола.

Цветан Илиев

DSC_3245

Тестът е писан през 2013-та година. Част от информацията в него не е актуална към датата на публикуване.

One comment

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s