Citroen Grand C4 Picasso

Вановете винаги са ми били най-неприятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, особено ако е френски си представям, че шофьорът му е възпълен чичка с грозен мустак, рехава коса и панталон от ония с големите джобове отстрани, който кара с 15км/ч под ограниченията. Предразсъдъци? Разбира се.
Както и да е, без аз самият да притежавам която и да е от изброените черти (дано така си и остане), се озовах на шофьорското място именно на един от тези ванове. Колата е Citroen Grand C4 Picasso с 1.6 литров дизелов двигател разполагащ със 115к.с. и ниво на оборудване… Seduction – маркетинг отдела на Citroen има чувство за хумор.
1
Оглеждам колата отвън, за да видя има ли нещо „seductive“ в нея, а отговорът е кратък и ясен. Не.
Може би е seductive от друг ъгъл?
3
Не, не мисля.
Както и да е, не съм тръгнал да пиша хейтърско ревю, така че да оставим външността на колата настрана (и без това чичката с мустака няма да си купи кола заради външността ѝ, a и вкусовете на хората са различни).
Няма да е излишно да спомена, че нямам опит с марката и последният Citroën, в който съм сядал беше Visa 11 преди 20 години. Наясно съм и с това, че Citroën все още правят малко по-особени коли и макар да са масов производител не се пускат по течението. Това се потвърждава на практика секунда след като се озовавам на шофьорското място – не помня друг път да съм се чувствал толкова неориентиран в нова кола. Че аз не мога да намеря от къде се регулира седалката! Все пак след първоначалния шок всичко си идва на мястото. Ергономията е на ниво и впечатление прави особената позиция на седене, чувстам се като шофьор на градски автобус – харесва ми, пък и видимостта във всички страни е невероятно добра.
4
Интериорният дизайн създава приятна атмосфера благодарение на това, че е изчистен и относително елегантен. Качеството на изработка също е на високо ниво, но не малко от използваните материали изглеждат евтино. Същото важи и за бутоните на волана, които при натискане издават подчертано „евтино“ „ЩРАК“. Не питайте как звучи евтиното щракане…
Много добро впечатление прави мястото на втория ред седалки. Mоже би тъкмо заради автобусната озиция на седене отпред, отзад се освобождава изключително много място и трима пътници нямат проблем да се возят на дълъг път. Разбира се за това помага и напълно равният под – французите знаят как да извлекат ползи от задвижването на предните колела.
6
Все пак трябва да спомена и една от най иновативните черти на интериора на C4-ката и това е липсата на бутони по централната конзола. На разоложение имате два физически бутона – един за палене на двигателя и друг, комбиниран, за пускане на инфотеймънт системата и за регулиране на звука. Всичко друго се упрaвлява от сензорен дисплей или от няколкото допълнителни сензорни бутони. За мен това е един много неприятен тренд, който навлиза в автомобилната индустрия, защото не е удобно и отвлича вниманието от пътя.
5
И все пак как се справя големият ван на пътя? По-добре отколкото очаквах. Двигателят има прилична тяга и едва забележима турбо-дупка, тих е и работи балансирано.. Скоростната кутия е рафинирана с подходящо подбрани предавателни числа и дълга шеста скорост. Окачването е подчертано комфортно, доста е тихо при дупки и неравности и се справя със задачата да държи автомобила стабилно на пътя, макар да позволява на каросерията да се накланя осезаемо в завои. Аеродинамичният шум също не е много. Като цяло колата е приятна за дълъг път и магистралата е нейна територия, но предимно в дясната лента – нека не се заблуждаваме.
Една ситроенова странност, която ми направи впечатление е това, че не може да се дозира колко вода да пръснете на стъклото. За колкото и време да се задържи лостчето на чистачките, системата си пръска едно определено количество вода. Къде е смисълът?
Други особености не видях. Grand C4 Picasso определено е една добра и подходяща кола за чичовците с грозни, но практични панталони и смешни мустаци.

Цветан Илиев

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s