Ford Focus 2.0TDCi Powershift

Focus се появи в портфолиото на Ford през 1998 година, за да замени Escort в най-продавания автомобилен клас в Европа – C. Шеснайсет години по-късно на пазара е третото поколение на модела, а с близо 235 хиляди продадени бройки за 2013 година1, Focus е петият най-популярен автомобил в Европа.

Какви качества трябва да има една кола, за да бъде толкова популярна, ще се опитам да разбера с кратък тест на последното поколение Focus оборудвано с четири-цилиндров, двулитров дизелов двигател и шест степенна автоматизирана скоростна кутия с два съединителя.

Няма да ви губя времето с безсмислени описания на външността, защото всеки може сам да види и прецени харесва ли автомобила. Според мен има приятна външност, която не е нищо особено и не е впечатляваща, но не е и дразнеща. В интериора, дизайнерите са се справили по-зле, но за това по-късно.

DSC_6122

Сядайки на шофьорското място си намерам удобна позиция без проблем. Седалката е удобна и има достатъчно настройки, воланът също. Страничните огледала са големи, а и двете са асферични, което е все по-рядко срещано при новите коли, поради необяснима за мен причина. До тук добре, но видимостта като цяло не е идеална. Това се дължи до голяма степен на много широките А и С колонки.

Ергономията обаче „куца“ благодарение на прекалено голямото количество бутони на централната конзола, част от които са силно неинтуитивни. Също така копчетата за управление на аудио системата и телефона са разположени в долната част на волана, някак навътре и изобщо не са удобни. За сметка на това бутоните за управление на бордовия компютър са на далеч по-удобно място, а поне аз си променям силата на звука на радиото далеч по-често, отколкото си играя с бордовия компютър. За сметка на това воланът е удобен, изглежда добре и има вложки от иситнски метал, което е приятен детайл. По темата с изпозваните материали, пластмасовият „алуминии“  изполван в останалата част от интериора е ужасяващо неприятен. Като цяло материалите в салона варират силно като качество и усещане. Пространството в салона е достатъчно за четирима души и е типично за класа. Същото важи за багажника, който обаче страда от висок товарен ръб и кофти праг, който се получава при сгъване на задната седалка.

DSC_6121

На пътя Focus се държи като всеки друг модел н а Ford – много добро пътно поведение, добро сцепление в завои с минималнен наклон на каросерията и приятно, директно управление. В същото време окачванетосе справя добре с неравностите на пътя, но пък е малко по-шумно от необходимото. Същото важи за аеродинамичния шум покрай огледалата, но пък двигателният отсек е много добре шумоизолиран, противно на очакванията ми. Двигателят също така е еластичен и достатъчно мощен за Focus, но ме изуми с много висок разход на гориво – при икономично крадско каране достигна по време на теста ми до 9 литра на 100 км, което е твърде много. Скоростната кутия също не се справя добре с проблеми при превключването изразяващи се най-вече в груба смяна на скоростите.

DSC_6124

Струва ли си?

Честно казано останах по-скоро разочарован от Focus. Може би беше лоша комбинация, но предвид, че с това оборудване колата струва около 45000 лв може би по-добър вариант е базово Volvo V40, което макар ползващо същото шаси е в пъти по-добър автомобил във всяко едно отношение. VW Golf с прилично оборудване също е е добра опция за по-консерватините и разумни клиенти, а и има по-ниско обезценяване.

Цветан Илиев

Тестът е писан през 2014-та година. Част от информацията в него не е актуална към датата на публикуване.

1. http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/EU_vehiclemarket_pocketbook_2013_Web.pdf
Advertisements

One comment

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s