Ford Mondeo 2.2TDCi

Първото нещо, което ме впечатли, когато седнах на шофьорското място бяха колосалните размери на колата. Mondeo е по-широко със сантиметър от току що спрения от производство S-Class на Mercedes, което означава много. Дължината също не е за подценяване, защото със своите над 4.84м Ford-a си е една голяма кола. Това разбира се се е отразило и във вътрешността и бих казал, че никой представител на класа не разполага с толкова обширно вътрешно пространство. Интериорът при това ниво на обзавеждане изглежда скъп. Седалките са с черна тапицерия алкантара комбинирана с кожа и алуминиевите (част от тях са имитация) облицовки на таблото и вратите контрастират много приятно с нея. Заедно с 15 сантиметровия пълноцветен екран на системата Ford Convers+ този контраст и скъпата тапицерия правят атмосферата в автомобила като цяло ексклузивно-техничарска.

1

Безспорен плюс на Mondeo е идеалното пътно поведение. В случая колата разполага и с опционалното активно окачване, което освен че има три режима на работа – спортен, комфортен и нормален, се настройва динамично спрямо пътната обстановка, като това се случва 10 пъти в секундата. Колкото по-бързо се кара в завой, толкова по твърдо става окачването и се създава впечатление за движение по релси…  до момента в който ви свърши сцеплението и напуснете пътното платно. Нещо, което трябва да сспомена е, че колата вози предимно твърдо, дори в режим Comfort, но това мисля, че се дължи и на 18 цоловите джанти с нископрофилни гуми.

2

Mondeo-то е приятно за дълъг път, изпреварванията наистина са удоволствие благодарение на мощния двигател. Осезаема турбо-дупка не се усеща и дигателя се държи най-добре при 2000об/мин, когато разхода е нисък, но в същото време разполагате с 400Nm въртящ момент, което значи, че спокойно може да изпреварите без да се налага да смъквате предавка надолу. Като коментирам двигателя е редно да спомена и разхода на гориво, който е сравнително висок. На извънградско дава около 8-8.5, като ако се мъчите да карате икономично, може да го свалите на 7… но това е трудно, тъй като колата предразполага към бързо каране. Ако не следите показанията на километража на магистралата може да се хванете, че карате със 180-190км/ч за което заслуга има и добрата шумоизолация, която спрямо предишния модел е значително подобрени и за разлика от там липсват дразнещите аеродинамични шумове откъм огледалата. Нещо неприятно е силното тракане на двигателя при празен ход и ниски обороти, не очаквах подобно нещо от Duratorq TDCi.

4

Като безопасност Mondeo е на топ ниво. Базово разполага с девет въздушни възглавници включително и такава за коленете на водача. Разбира се разполагаме с пълен набор системи ABS, ESP, Brake Assist, Traction control и д.р. В графа безопасност включвам и активното окачване и завиващите bi-xenon-ови фарове. Приятно впечатление правят детайли като вградените в огледалата светлини, които осветяват земята около колата при отваряне на вратата и при отключване. Неприятно пък прави липсата на други детайли като например сигнални светлини във вратите, които да светят при отворена врата.

7

Иначе колата би могла да е проблемна в града поради именно така големите си размери, а и поради донякъде ограничената видимост. След обновяването на модела,Mondeo се предлага и с модерни Ecoboost бензинови двигатели с турбо, които намирам за много разумен избор. Препоръчвам колата (с високо ниво на оборудване и мощен двигател) на всички, които не страдат от снобизъм и искат голяма, луксозна, приятна за каране кола, особено ако могат да се сдобият с отстъпка от Мото Пфое, защото Mondeo вече е на възраст и се очаква замяната му с нов модел, а конкурентите имат изключително примамливи предложения на пазара.

Цветан Илиев

Тестът е писан през 2008-ма година. Част от информацията в него не е актуална към датата на публикуване.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s