Ford Ranger 2.5TDI

Ford Ranger е типичният работен пикап – при проектирането му са заложени качества присъщи за този тип превозни средства. Той е здрав, надежден, поема товари до 1100кг, има гъвкав дизелов двигател и завидни „офроуд“ качества. Моделът, за който пиша е сред последните произведени бройки преди да излезе новият модел,който е голяма стъпканапред в развитието на Ranger.

2

Сядайки на шофьорското място ми прави впечатление сравнително ниската позиция на седене, предвид височината на автомобила. Седалката е удобна, но и липсват настройки за височина, както и повдигането на предната част. Все пак благодарение на регулируемия волан успявам да си намеря сравнително удобна позиция. Интериорът като цяло е изработен от качествени материали. Както се очаква от подобно возило, пластмасата е твърда, но пък изглежда здрава и устойчива на надраскване. За сметка на това текстилната тапицерия на седалките изглежда доста висококачествена и е приятна на допир. Интересно е, че на задната седалка (която типично за 4-врат пикап е със силно изправена облегалка) има централна облегалка за ръка. Явно Ford са решили да омекотят суровия нрав на най-спартанският им автомобил на европейския пазар.

3

Мястото в купето е достатъчно за четирима възрастни, но все пак пасажерите на задната седалка биха се чувствали притеснени от изправената позиция на седене. Двигателят е 4 цилиндров дизелов с обем 2500куб.см (Common Rail), доставя максимална мощност 143к.с. и 330Nm при 1800об/мин. Мощността не се разгръща плавно и макар поддържането на дадена скорост да е възможно при 1000-1200об/мин, за да започнете изпреварване е нужно да развъртите двигателя до поне 2000об/мин. Скоростната кутия е 5 степенна (има и бавни предавки) като превключването е тихо и не изисква особени усилия. Проблемът е, че съществува осезаемо придърпване при смяна на скоростите, което се елиминира при по-прецизна работа със съединителя. На пътя Ranger се държи по-скоро като камион отколкото като SUV. Управлението е нечувствително, окачването е изключително некомфортно, а и не създава усещане за стабилност. Все пак, когато е натоварен „Рейнджърът“ вози по-добре и е по-стабилен, тъй като се елеминират ефектите на прекомерно леката задница. Нивата на шум в купето са високи, но не прекалено и не водят до допълнителна умора. За комфорта при пътуване допринасят включените в серийното оборудване климатик, аудио система със 6CD чейнджър, коженият волан.

6

Извън пътя Ranger демонстрира добри качества. Клиренсът е сериозен, но голямото междуосие и дългия заден надвес могат да изиграят лоша шега на по-невнимателните „офроудъри“. Разполагате с бавни скорости и блокаж на предния и задния диференциал. Смятам Ford Ranger за едно разумно предложение на пазара на работни пикапи. Качествата, които притежава отговарят на очакванията, а на моменти ги надхвърлят.

Цветан Илиев

1

Тестът е писан през 2008-ма година. Част от информацията в него не е актуална към датата на публикуване.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s