Kia CEE’D 1.6CRDi

Ако преди няколко години, някой ми бе предложил да покарам модел на Kia, в най-добрия случай щях да приема с условието да нося шапка и тъмни очила, за да не ме види и разпознае някой познат. Свързвах марката с евтини, грозни, прекалено корейски изглеждащи автомобили – компромис във всяко едно отношение освен цената, която беше основното оръжие на Kia. Нещата обаче се промениха. Модели като GT, Optima и Sportage изглеждат съвсем добре на фона на европейските конкуренти, качеството е по-високо от преди, технологиите по-съвършени, гаранцията впечатляваща, а същото важи и за цените, които гонят тези, на утвърдените производители. И така в резултат на тези промени, сметнах че бих могъл да прекарам няколко дни в компанията на новия Cee’d без нужда от дегизировка.

DSC_4798

Моделът, който тествах е „еко“ линия (тоест с подобрения, целящи по-ниско потребление на гориво), разполага с 1.6 литров дизелов двигател, максимална мощност 128 конски сили и въртящ момент достигащ 260Nm. Ускорението от нула до 100км/ч отнема 11.5 секунди, а максималната скорост е 197км/ч. Всичко това при комбиниран разход на гориво от 3.7 литра за 100 километра. Така поне твърди официалната информация за модела, а аз се наех да проверя достоверността на тези данни и най-вече на разхода на гориво, тъй като все пак се намирам в „еко“ модела.
DSC_4816
Дизайнът
Kia твърдят, че е правен специално по европейския вкус. Всеки има различни виждания, но на мен ми се вижда съвсем приятен – елегантен и модерен. Аз не намирам някакви силно дразнещи елементи. Е, бих предпочел предницата да не се издига нагоре така стремително, задницата да е малко по-ниска, колелата да са малко по-големи и така нататък, но в този клас е необходимо да се правят компромиси по ред причини, които не е мястото тук да изреждам.
DSC_4894
Интериорът малко по-силно издава националността на автомобила. Това не го прави лош де. Да, управлението на някои функции не е оптимално, воланът разполага с малко повече бутони от необходимото, има не малко пластмаса, която дразни с твърдостта си и усещането за „евтино“, но за сметка на това е обширно, видимостта във всички посоки е добра, има много, ама наистина много и големи ниши за предмети и като цяло атмосферата е съвсем приятна.
DSC_4797
DSC_4897
На пътя
Cee’d надмина очакванията ми, след като седнах на шофьорското място. Първоначално ми направи впечатление липсата на достатъчно настройки за шофьорската седалка, но за мое учудване дори след над четири часа път, не почувствах неудобство или умора. За това вероятно има роля и доброто обезшумяване – от гледна точка на аеродинамичен шум и шум от двигателя, Kia са се справили отлично. За съжаление доброто впечатление се разваля от значителните нива на шум, откъм гумите. Иначе колата е много лесна за каране, шест степенната скоростна кутия има отлично подбрани предавателни числа, управлението е леко и приятно, но все пак доставя и достатъчна обратна вързка. Тук е мястото да спомена, че електрическият сервоусилвател има три настройки – comfort, normal и sport. Комфортната предоставя изключителна лекота на волана и е много подходяща за маневриране в градски условия. Нормалната е…нормална. Спортната е малко неадекватна, защото прави волана изкуствено твърд. Малко сякаш ви се е повредило сервото.
DSC_4942
Добро впечатление ми направи старт-стоп системата. Интересно при нея е, че изключва двигателя още преди да сте спрели напълно. Това всъщност е нормално, защото Bosh, които са основният доставчик на подобни системи в индустрията се стремят да увеличат времето, през което двигателят не работи. За момента изключвайки го докато спирате, а в бъдеще дори в движение по инерция при висока скорост.
Колко еко е Cee’d Eco?
Е, за над 1200 километра, при спокойно каране аз постигнах разход на гориво от 5.2 литра на 100 километра, като минимумът ми беше 4.6 литра за известно време. Това е доста далеч от официалните данни и определено не е впечатляващ резултат.

Струва ли си?

Еко моделът в Англия разполага със 128к.с., докато този в България с 110к.с. Иначе двигателят е еднакъв, както и официално обявеният разход на гориво. Киа България предлага въпросния еко модел на цена от 32990 лева. Това обаче е във вариант с осезаемо по-малко „екстри“ от този, който карах аз. Cee’d със 128к.с. и сходно оборудване, би струвал около 35000 лева в България. Смятам, че това е оправдана и разумна цена.

Цветан Илиев

DSC_4848
Първото и второто поколение на Cee’d едно до друго. Новият Cee’d представлява значителен скок в развитието на модела.
DSC_4900Централен дисплай показващ външната температура, има ли отворени врати, има ли пасажери забравили да си сложат колана. Изглежда зле. На мен ми напомня на калкулатор.
DSC_4907
Ниша за вещи с два12V контакта, USB и AUX входове.
DSC_4895
Голям багажник (380л) с практична форма.
DSC_4950

 

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s