Volvo XC90 D5

Volvo XC90 е ветерана на SUV пазара. За 11 години на пазара XC90 се наложи като надежден, комфортен и най-вече безопасен автомобил. Макар, че новият модел ще бъде представен до края на годината, не бива да пренебрегваме  настоящото поколение, защото все още има какво да покаже.

XC90 Front

Като цяло е кола, обичана от журналистите (в миналото, когато и обръщаха внимание разбира се), в това число и от един от най-известните в бранша – Джеръми Кларксън, а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре, въпреки усилията на Volvo чрез няколко фейс-лифта да я държат в добра форма. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха по-късно. Плюсовете са големия багажник и обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат достатъчно място за по-дребнички пасажери когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки има хоризонтално регулиране).

Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора. В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя добре с неравностите.

XC90 Back

Двигателят е добре познатия пет цилиндров дизел D5 с работен обем от 2400куб.см, максимална мощност 200к.с.имаксималенвъртящ момент 420Nm. Като усещане, ускорението до 100км/ч е една идея по-бързо от дадените от производителя 10.3 секунди. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга и благодарение на отличната видимост. Освен всичко ми прави впечатление добрият звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при „кик-даун“ звучи като типичен „петак“ …което е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 10 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 8, а може и по-малко при добро желание. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Карал съм го в сняг, карал съм го и в кал. Е не се е налагало да викам трактор.

Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен и евтин SUV. Мото Пфое го продават на ниска цена, а покрай предстоящата поява на новото поколение съм убеден, че ще смъкват още.

Цветан Илиев

XC90 Back Dark

Тестът е писан през 2014-та година. Част от информацията в него не е актуална към датата на публикуване.

One comment

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s