Имало едно време, преди почти 20 години, един голям автосалон в Детройт, на който бил изложен един доста специален концепт.

Mercedes AAV
Mercedes AAV (Image by DAIMLER)

Този концепт бил на щанда на най-стария автомобилен производител в света и носел името AA Vision. Накратко това бил първият модерен SUV. Оттам се ражда Mercedes M-Class, а нататък в надпреварата на разрастващия се пазар за подобни автомобили се включват и почти всички останали себеуважаващи се автомобилни производители. Volvo го прави през 2002-ра година.

Защо започвам теста на новото Volvo XC90 с информация за модел на Mercedes отпреди 20 години? Защото не знам откъде да започна – второто поколение на XC90 е толкова важен и значим модел в гамата на шведите, че всяко начало ми се вижда банално. Все пак основните причини за важността му са следните:

  • Това е първият модел, разработен след като Ford продаде Volvo на Geely и дава представа дали китайските собственици ще затрият марката или пък ще доведат до подема ѝ.
  • Това е първият модел, използващ новата платформа наречена Volvo Scalable Product Platform, която по същество е модулна платформа, позволяваща използването ѝ за различни автомобили в различни класове.
  • За XC90 се предлагат само четирицилиндрови двигатели от новото семейство Drive-E, т.е. малък работен обем, принудително пълнене (разбирайте турбина и компресор), модулна архитектура и като цяло всички модерни, доказани технологии, които могат да се сложат в един двигател с вътрешно горене.
  • Първото поколение на XC90 беше много успешен модел и се задържа на пазара над десет години (това не толкова заради успеха си, а по-скоро заради проблемите на Ford през средата на миналото десетилетие).

Leave a Reply