BMW 330d xDrive – Тест

Поради някаква причина, когато стане дума за така наречените „compact executive cars“, които аз не съвсем точно превеждам като компактни премиум седани, първият модел, който обикновено изниква в съзнанието ми е BMW 3 Series. Дали е така, защото точно трета серия е най-старият представител на класа, който все още се произвежда, или защото е изключително успешен модел, който съставлява 30% от общите продажби на BMW по света? Нямам представа, но ще се опитам да разбера в рамките на 24 часа.

DSC_0248

За да се справя с така поставаената задача ще ми помага съвсем наскоро излязлата  на пазара модерницирана версия (facelift) на „тройката“, която иначе се продава от над три години насам. За да е по-лесна задачата, ми бе предоставена доста атрактивна версия на модела, разполагаща с мощен, шестцилиндров, дизелов двигател, максимална мощност 258к.с. и максимален въртящ момент 560Nm. Звучи многообещаващо.

Дизайн:

Що се отнася до дизайна, трета серия е абсолютна класика. Дълъг двигателен отсек, компактна задна част и традиционни пропорции… то в този клас повечето представители залагат на това, така че няма нищо странно. Иначе все още в детайлите може да се забележят нотки от стила, който Крис Бенгъл вкара в BMW преди 15 години и който от мнозина бе определян като скандален, варварски и кощунски, а на мен пък ми харесва. Разбира се каквото е останало от въпросния стил е силно ретуширано и в тази „тройка“ изглежда красиво и елегантно.

Последната модернизация пък, макар и труднозабележима за страничните наблюдатели, всъщност осезаемо осъвременява излъчването на модела.

А конкретно в нашия случай имаме и екстериорен М-пакет, който придава целеустременост на колата. Комбиниран със специалния син цвят, „тройката“ изглежда много приятно, а и прави впечатление сред трафика.

DSC_0256

Интериор:

Съвсем наскоро останах по-скоро разочарован от интериора на едно значително по-скъпо BMW (може би беше неподходящо конфигурирано). И така със смесени чувства, седнах в „тройката“. Да, обаче се оказа, че тук интериорът по-скоро ме изненада приятно. Изработката е много добра, всеки един детайл се усеща солиден и като шофьор или пасажер, няма да разберете какво и откъде е пестено – просто не му личи.

DSC_0261

Иначе вътре няма нищо неочаквано, цялата гама на BMW има доста сходно изглеждащи табло и централна конзола с характерен дизайн. Трябва да си призная, че лично на мен салоните на BMW не ми допадат чисто визуално. Но няма как да отрека качествената изработка, високото ниво на ергономия и всъщност приятното усещане, което ви доставя тази среда.

Нещо, което много харесвам е М-воланът – просто изглежда добре. Друго нещо, което ме впечатли са седалките – в случая спортни с опционална лумбална опора. Е няма спор, много са удобни, а и имат стабилна странична опора и широк диапазон от настройки.

Пространството също е на добро ниво, като това прави по-силно впечатление на втория ред седалки. Разбира се, няма как да се избяга от класа, в който е позициониран автомобилът и отзад сигурно няма да имате излишно пространство, но няма и да ви е притеснено. Удобно е.

На пътя:

Всички сме чували слоганите на BMW, които до един хвалят представянето на моделите на компанията на пътя. Е, точно заради това, в момента четете най-важната част от този тест.

Задвижването на 330d xDrive е простичко казано феноменално. Да започнем от двигателя, чиито основни параметри вече споменах във въведението. Ако качите някой случаен човек в „тройката“ и натиснете педала за газта в пода, то този човек най-вероятно ще ви попита – „Триста и колко коня е това BMW?“. Ако пък попаднете на някой не особено добре запознат, с автомобилите, човек, то неговият въпрос ще е – „Бензинова е, нали?“. Но нека караме по същество…

DSC_0255

Автомобилът е много бърз. Ще ми се да кажа, че това е заради двигателя, но не мога, защото се дължи на всички компоненти от задвижването, на скоростната кутия и на xDrive системата за задвижване на четирите колела. Стартовете от място определено са това, което впечатлява най-много и официалните данни за ускорение от 0 до 100км/ч за 5.3 секудни изглеждат леко скромни. Това се дължи на на чудовищния въртящ момент, който е наличен в ниските обороти.

Звукът, който достига в купето също е много приятен. В интерес на истината не разбрах дали от тонколоните идва и някакъв синтетичен звук (аз по-скоро не чух такова нещо), но дори да е така е много добре направен. Такива двигатели ви карат да се замислите, защо ви е изобщо бензинов автомобил? И знаете ли, кое е най-интересното? Разходът на гориво. При мен се движеше в рамките на 7-8 литра за 100км, а разход под 7 също изглежда лесно постижим, дори и без да карате като „австрийска баба“ (от тия, които само в неделя изкарват колата до аптеката, а после въпросната кола се озовава на Горубляне).

Разбира се тези резултати се дължат до голяма степен и на скоростната кутия, която е добре познатият, брилянтен, осемстепенен автоматик на ZF.

BMW - 11

Нещо, което мен ме учуди в поведението на колата беше малко по-нервното ѝ държание на пътя при рязка смяна на динамичния център на тежестта. Електронната стабилизираща система разбира се овладява купето, но аз очаквах лимита да е по-далеч. Все пак атмосферните условия, при които карах, не бяха в помощ за подобни тестове, така че няма да правя генерални изводи.

Като цяло не останах очарован от окачването. Хем твърдо, хем позволяващо малко по-голям наклон на каросерията в завои, отколкото бих очаквал от подобен автомобил. Може би, активното окачване е подходяща опция за BMW 3, а и цената му от около 2000лв е приемлива.

Още нещо неочаквано за мен, беше аеродинамичният шум при висока скорост. Тъй като BMW разолагат с един от най-модерните аеродинамични тунели в света, предполагах, че „тройката“ ще е по-тиха, но явно тунелът е бил зает, когато са я разработвали. Все пак, не ме разбирайте погрешно, шумът в никакъв случай не е прекален, но е една идея по-силен от това, което би трябвало да бъде.

Технологии:

BMW - 3

Фаровете. Да, фаровете са гениални. Първите модели на BMW с LED фарове сякаш не се справяха твърде добре и не оправдаваха високата си цена, спрямо доказания ксенон. Тук обаче нещата са коренно различни. Интелигентната система работи много добре, осветлението на пътното платно в разнообразни ситуации е отлично, а и е доста приятно да гледаш как фаровете постоянно реагират на обкръжаващата те среда, за да създадат максимален комфорт за шофьора, но и за останалите коли на пътя. Демонстрация на системата, може да видите в следното видео на BMW UK:

Друга система, която заслужава внимание е BMW ConnectedDrive Advanced. За съжаление не успях да я тествам, но накратко представлява система за интеграция на мобилни приложения от телефона ви, в инфотеинмънт системата на BMW. Така управлението им става, чрез стандартния BMW интерфейс. Като част от системата, можете да контролирате някои функции на колата от разстояние, през телефона си… яко, а?

Заключение:

Големият въпрос тук е, намерих ли отговор на питането, защо BMW 3 е толкова популярно? Мисля, че намерих. „Тройката“ а автомобил, който разполага с изключително комплексни качества. Да, някои представители на класа са по-добри от нея в дадени области, но и по слаби в други.

BMW 3-та серия постига баланс, който Аристотел с неговата „Златна среда“ би одобрил. Моделът е всестранен талант и предлага много във всички области, които биха заинтересовали евентуалния му купувач.

Цветан Илиев

Повече информация за модела може да намерите на http://www.bmw.bg

BMW - 24

Advertisements

3 comments

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s