Преди няколко години, малко след като Jaguar и Land Rover се отърваха от безпощадните лапи на Ford Motor Company (за късмет на почитателите на британската автомобилна индустрия), попаднах на една статия, която разкриваше бъдещите планове за разширяване на гамата на Land Rover. По това време британците предлагаха пет модела, а в статията грандомански бе обявено, че в идните години тази бройка ще нарастне неколкократно – звучеше точко като мокрия сън на някой немски автомобилен мениджър от тези, които създават ниша в нишата, купе версия на SUV версията на някое комби и т.н. Е аз пък се зачудих какво толкова ще измислят от Land Rover и ето, че няколко години по-късно отговорите започват да се появяват по пътищата и извън тях.

И така реших да пробвам един от тези нови модели – Discovery Sport. Макар името да е изцяло ново, автомобилът се пада наследник на Freelander, но концепцията е леко изменена. Освен това моделът попада в новосъздадения суб-бранд Discovery (така както има Range Rover). Като цяло моделите Discovery са насочени към по-практичните, пресметливи и разумни купувачи (най-вече такива с деца и семейства), а Range Rover са за по-модерно ориентираните хора, които искат да привлекат внимание към себе си с по-лъскавия и „дизайнерски“ автомобил (а благодарение на него може и те да се сдобият с по-голямо семейство, след което да преминат към Discovery). Като оставим философстването настрана, Discovery Sport е компактен SUV с общирен интериор и място за седем човека – двама от тях задължително деца. Цените започват от малко под 70000лв за дизелов вариант със 150к.с. и достигат до около 130000лв за добре оборудван модел с бензинов двигател и 240к.с. максимална мощност.

На мен ми се падна да карам Discovery Sport в комбинация с най-популярния двигател – двулитров дизел със 180к.с. и деветствепенна автоматична скоростна кутия от ZF. Моделът е в най-високото ниво на оборудване HSE Luxury и има допълнителни екстри за около 15000лв.

Leave a Reply