На пътя

Извън пътя

На пътя и извън него

Добре, това е Land Rover и няма как да не го свързваме с изпълнения извън пътя. Може да е вярно, че повечето подобни автомобили надали някога ще накалят гумите, но пък Discovery Sport е подготвен и за такива приключения. Като оставим приличната геометрична проходимост настрана, колата може да гази в 60см вода, има система за спускане по наклон, има и Terrain Response – система, която оптимизира управлението при кал, пясък, сняг и скали. Та определено не е средностатистическия семеен „паркетник“.

Същевременно, Discovery Sport се чувства съвсем на място на пътя. Позицията на седене се усеща по-висока спрямо повечето модерни SUV-ове, което освен, че дава самочувствие, гарантира добра видимост. И големият плюс е окачването, където е една от силните страни на JLR. Хем е комфортно и с лекота преминавате през легналите полицаи от всякакъв вид и форма (щото по българските пътища явно не се правят по стандарт, а както дойде), но в същото време се държи прилично в завои. Наклон на каросерията на липсва, но е умерен и като цяло при нормално шофиране усещането е все едно сте в лека кола… обаче вози по-меко. И отново останах силно очарован от ниските нива на шум откъм пътя, дори при висока скорост. С аеродинамичните шумове положението е подобно, те са добре потиснати и започват да преобладават при около 130-140км/ч, но все пак запазват сравнително ниските си нива.

На фона на тази тишина се появява звукът от двигателя, който като настъпите педала за газта по-стабилно и добива един осезаемо измъчен тон (иначе, ако няма натоварване и той е тих). Та на мен ми се струва, че малко се затруднява с купето на Land Rover-а. Осезаема турбо дупка няма, а и брилянтната скоростна кутия все пак има девет скорости, които безпорно помагат за добрата работа на цялостното задвижване, но мощността изглежда недостатъчна. Тук обаче следва да отбележа, че автомобилъът беше на едва 2000км и така като гледам беше „спънат“ електронно – скоростната кутия отказваше да влезе в спортен режим, а смяната на оборотите дори при kickdown се случваше 500об/мин преди червената зона. Освен това ускорението 0-100км/ч определено се случваше за повече от официалните 8.9сек, които пък от своя страна са съвсем достатъчни за един семеен автомобил. Поради това предполагам, че в пълния си потенциал двигателят ще се справя добре, но все пак поизмъченият звук най-вероятно ще си остане, но с тези малки четирицилиндрови дизели е така.

Разходът на гориво пък се движеше около 6,5-8,5л на 100км, което е според очакванията за подобен авомобил с такава мощност, но е доста над официално обявения комбиниран разход от 5.3л.

Технологии

Land Rover най-после обновиха инфотейнмънт системата си и я докараха до нивото, кото заслужават техните автомобили и клиенти. Системата работи бързо и интуитивно, а графиките са приятни. Управлението е малко по-„old school“ (разбирай, залага повече на натискането, спрямо плъзгането по екрана) спрямо най-модерните представители, но на мен това не ми пречи. Освен това хардуерните бутони за основните функции са много удачно разполжени, а и ги има. Харесва ми. Аудиото пък е на много високо ниво като за стандартна система.

Автомобилът има и Airbag за пешеходци. След Volvo V40 това е първата кола с подобна система (или поне не се сещам за други). И все пак шансът да сработи е ограничен, тъй като колата има и система за автономно спиране. Модерна история 🙂

Leave a Reply