В началото на тази седмица Jato Dynamics, които се занимават с проучвания на пазара, разкриха какво се е случило в Европа през изминалата година. Като оставим настрана добрите новини за увеличение на продажбите, данните ни разкриват нещо много интересно – след дългогодишна доминация на автомобилите от “С” сегмента (разбирай Golf), Европа си има нов лидер – високопроходимите автомобили. Подобен тип машини имат над 22% пазарен дял в Европа за 2015 година.
И какво си мислите, че правих аз докато Jato анализираха статистическите си данни? Обикалях заснежените ни планини с един от представителите на този най-популярен сегмент, а именно петият по продажби в класа на семейните кросоувъри – Ford Kuga.
Ако се върнем десетина години назад във времето ще се озовем в епицентъра на Големия взрив, който запали Европа по компактните високопроходими автомобили – Qashqai. Горе-долу по същото време, в класа започнаха да се появяват представители и на останалите сериозни производители. Ford показа своята Kuga през 2008. Помня, че колата ми хареса – имаше интересен външен вид, стегнато излъчване и спортна осанка (като за класа). Две години по-късно успях да покарам една Kuga и ми се стори много приятна за управление- типичен Ford със стегнатото си поведение на пътя, стабилното окачване и силната връзка шофьор-път.

След доста кратко присъствие на пазара, Ford представиха Kuga II – тази за която ще си говорим днес.