На пътя

Мисля, че е редно да започна от двигателя. Въпросният е шестцилиндров дизел, разработен от италианците от VM Motori. Работният му обем е 2987куб.см, максималната мощност 275к.с., а максималния въртящ момент 600Nm. Мощността се предава към задните колела посредством осемстепенната скоростна кутия на ZF. Изпускателната система е оборудвана с така наречения Active Sound – система за активно потискане и обогатяване на звука – в общи линии заглушава “кофти” дизеловите нотки и обогатява тези, които звучат добре.

Но да минем напред към впечатленията ми. Взех колата от Ауто Италия в Дружба и потеглих по маршрута, който харесвам доста – Младост, Бистрица, Железница, Дупница, София. До излизането от града, реших да карам в режим I.C.E., който е подходящ за икономично каране и за зимни условия. В този режи, Ghibli се държи много цивилизовано и позволява лесно шофиране, ограничен отклик на педала на газта и като цяло предразполага към спокойно плъзгане над дружбенските неравности и дупки. Въпросните пък се усещат доста добре – веднага прави впечатление, че колата има твърдо окачване, което може би няма да допадне на някой, свикнал с комфорта на E-Class. Може би опционалното активно окачване предлага по-добра изолация от чудните ни пътни настилки?

Иначе шумоизолацията е на добро ниво, но все пак откъм пътя идва малко повече шум, отколкото е подходящо за типичен бизнес седан. Но аз все пак не се намирам в такъв, така че си ми е добре, а и чувам двигателят, който звучи приятно благодарение на шестте си цилиндъра и може би най-вече на гореспоменатия Active Sound. И така, повъртях се малко из Дружба и Младост, докарах среден разход от 9.1л (което ми се видя адекватно) и се отправих към Бистрица.

Продължих да карам нормално и в стандартен режим, за да се запозная по-добре с колата и след като излязох от Железница активирах режим Sport и натиснах педала в пода. Първата разлика беше по-басовият звук от изпускателната система и разбира се по-острата реакция на педала на газта. Динамиката на колата е много добра като високият въртящ момент в комбинация със супер-бързата скоростна кутия предоставят много добри ускорение и доускорение. Като цяло много приятно.

Мощността е достатъчно висока, за да вкара задницата ви в съседната лента, въпреки стабилизиращите системи, така че трябва да се внимава (едно 4х4 ще пасне идеално на 600-те нютон-метра въртящ момент). При адекватно шофиране обаче, Ghibli може да преодолява завоите бързо, стабилно и приятно.

Това, което не ми допадна в тази отсечка, и което според мен не приляга на едно Maserati е управлението – липсва достатъчна обратна връзка и се усеща твърде нечувствително като за спортен автомобил.

След като излязох на пътя Самоков-Дупница, включих автопилота на 100км/ч, и макар отсечката да беше къса, реших да видя какъв би бил разходът на колата при движение по първокласен/второкласен път. Отговорът е 5,7л за 100км. Тук обърнах внимание и на бутоните за управление на автопилота и бордовия компютър, които са малко особени и според мен е можело да се направят по-удобни. Това са комбинирани бутони, които могат да се натиснат или да се бутнат нагоре или надолу, но ходът им е прекалено къс и се усещат странно.

И така малко преди Дупница неволно се озовах на летище Дупница, където неволно направих това:

След няколко обиколки на пистата и малко игра с динамичния център на тежестта заключих, че Ghibli има много добро пътно поведение, а почти перфектното разпределение на тежестта 51%/49% си изиграва ролята.

Оттам продължих по магистралата, където се уверих, че аеродинамичните шумове са силно редуцирани и дори откъм огромните странични огледала не се чуват твърде яростни завихрания. Мисля, че основният шум идваше откъм пътя, но цялостната изолация е на добро ниво (все пак е по-шумно от Jaguar или немските конкуренти). Разходът на гориво на магистралата при каране съобразено със закона беше 7,4л.

След като се върнах в София се повъртях из центъра, основно за да тествам още веднъж разхода на гориво в градски условия (8л), а и за да порадвам малко пешеходци и шофьори, защото колата определено е красива и привлича много погледи към себе си.

Leave a Reply