Кой е най-добрият автомобил в Европа в момента? Предполагам, че отговорите ще са не по-малко от броя на хората, прочели въпроса. Ако все пак искаме единодушно мнение е най-лесно да погледнем резултатите от конкурса Автомобил на годината (Car of the Year 2016). Там именно новата Astra достигна до първото място с резултат 312 точки, изпреварвайки със сравнително скромните 18 точки Volvo XC90 и с убедителните 110 точки Mazda MX5.

Този резултат беше достатъчна предпоставка за мен, да изявя желание да покарам новото поколение на Astra – модел, който в силните си години правеше по над 600000 продажби годишно на стария континент, а за изминалата година е осъществил едва 190000 бройки*. Причините за този спад са доста комплексни, но в основата им стои кофти управлението на GM, което на моменти (повечето моменти), типично по корпоративно-американски, целеше изстискването на максимална печалба без мисъл за бъдещото развитие. Но както и да е, напоследък в Opel има раздвижване, а това, че модел в популярния C-сегмент получи приза Автомобил на годината показва, че ситуацията по-скоро се подобрява.

На пръв поглед това, което предлага новата Astra също буди любопитство – първите в класа матрични светодиодни фарове, седалки с масаж и вентилация, ново поколение двигатели и олекотена конструкция, водеща до редуциране на теглото с до 200кг, спрямо идентичните модели от предходното поколение. Не звучи зле, нали?

И така, в края на миналата седмица, се качих в Astra с 1.6 литров, дизелов двигател (дизеловият двигател в гамата е само един с няколко разновидности на софтуера 95к.с. до 136кс., както и версия с две турбини и 160к.с.) и най-високото ниво на оборудване, Innovation, с няколко допълнителни екстри.

Leave a Reply