Седейки в поредното задръстване, няколко глави над останалите участници в движението и около 24 часа след като за пръв път отворих вратата на GLE Coupe, се замислих – дали пък в момента не се намирам в перфектната кола за България? Въпросът, кое е оптималното транспортно средство за държавата ни, ме е занимавал на няколко пъти, откакто преди около година се завърнах, уж за постоянно, в София. И така лека-полека в съзнанието ми се изгради една картина какво му трябва на човек, а то хич не е сложно:

  • трябва му „джип“ – вярно е, че качеството на пътищата като цяло се подобрява, но процесът е бавен и все още е пълно с дупки, кратери, ями и безброй неравности, които просто изискват по-сериозно окачване и повишен пътен просвет.
  • Трябва му кола, която е голяма – размерът има значение, особено по родните пътища, където е пълно с комплексирани нехранимайковци – ето аз карам доста и разнообразни автомобили и наблюденията са ми, че колкото по-компактна ти е колата, толкова по-грубо е отношението на останалите участници в движението към теб. Логиката е нулева, но фактите са си факти.
  • Трябва му кола, която да крещи „пари“ – това май е най-важната точка. Колата трябва да има дизайн и емблема, които достатъчно ясно (дори за тези, които не разбират нищо от автомобили) да показват, че въпросното превозно средство е скъпо – колкото по-скъпо, толкова по-добре. В общество, в което уважението между хората масово е нулево това, което създава респект са парите – и така, ако не искате да ви мачкат по пътищата и хората да са по-вежливи към вас (когато видят откъде слизате), вземете си кола, която крещи „пари“ (и не, 10 годишно BMW 5 не се брои).

Тук намесвам GLE Coupe, който без затруднения покрива и трите точки – крещяща външност, голям пътен просвет и доста колосални размери. Това е колата, с която от Mercedes искат да прекъснат монопола на BMW, които бяха единствената марка, предлагаща „високопроходимо купе“ в продължение на цели осем години.

И така през миналата година щутгарци пуснаха на пазара по-непрактична и скъпа версия на добре познатия GLE (който до преди това се наричаше ML). Версия, която те наричат купе, но всъщност думичката има единствено маркетингово значение, тъй като колата разполага с пет врати и рамки на страничните стъкла.

Leave a Reply