Интериор

Качвайки се в 500х останах недотам очарован от интериора. На пръв поглед има доста сериозно количество твърди пластмаси, част от които не изглеждат особено добре. Всъщност не съм имал други очаквания, тъй като неотдавна карах техническия близнак на 500х, Jeep Renegade. При “американеца” материалите и усещането бяха не по-различни, но някак пасваха по-добре на духа на колата, докато тук ми се виждат леко не на място.

Това все пак се компенсира донякъде с доброто качество на сглобката, а и стилът на интериора, който макар и не нещо твърде особено, все пак изглежда добре и има интересен дизайн, който безпорно може да се оприличи като 500.

Детайлите оставят приятно впечатление – емблемата 500 пред пасажера, изящните ретро бутони над централните въздуховоди, старовремските дръжки за отваряне на вратите (които за съжаление са прекалено пластмасови). Воланът пък е доста удобен и създава усещане за качество, а бутоните и тяхното разпределение е идентично с това при Renegade, т.е. удобно разположение и изключително много копчета – 20 без да броим перата за смяна на скоростите.

Иначе седалките ми се сториха удобни като това дори малко ме учуди, тъй като в случая нямаше лумбална опора, а това е нещо, на което държа. Иначе основите са малко къси и отпред и отзад, но това не е проблем, особено пък за къси и средно-дълги разстояния, за каквито е предвиден 500х. Страничната опора пък е недосатъчна при по-динамично управление, но така или иначе този автомобил има по-различни цели.

500х ме учуди с обширното пространство – определено бе по-широко отколкото очаквах. Това важи и за двата реда седалки, като отзад дори могат да се настанят трима стройни човека без да си пречат много. Багажникът също има добър размер и подходяща форма. Като цяло откъм практичност и оползотворяване на пространството, автомобилът се справя много добре.

Колкото до инфотейнмънт, то системата е идентична с тази в Renegade. Това е опростена и евтина система, която работи добре и прави това, което искате, без да блести с някакви специални качества, голям екран и т.н. Управлението ѝ е лесно, включването на Bluetooth устройства безпроблемно, а навигацията е TomTom. Мисля, че пасва отлично на автомобила.

Нещо друго, което прави впечатление е разпределението на уредите на таблото пред водача. Скоростомерът не заема цантрална позиция, а стои отляво на централният дисплей. Това може и даизглежда странно на пръв поглед, но според мен е много добро решение, тъй като централният дисплей може да показва редица данни, сред които и скоростта на движение, т.е. водачът има свободата да избере това,което иска да вижда най-ясно.

4 thoughts

  1. Интересно ревю. Аз бяхдоста предубеден за 500x. Нещо не ми харесваше дизайна му. Но след тази статия, както и след разглеждането на повечко снимки, включително и от интериора, си промених мнението. Определено правилна стъпка от Фиат.

    1. Мен точно откъм дизайн ме грабна, видях един много хубав екземпляр в Холандия в началото на миналата година, който ми грабна вниманието (на снимки не ми беше харесал толкова). Интересна кола е и въпреки недостатъците си също смятам, че е добър ход 🙂

Leave a Reply