Всички знаете Fiat 500 – ретро мъникът на Fiat, който с появата си на пазара преди девет години предизвика фурор, а неостаряващият му дизайн и добрите продажби му осигуриха дълго присъствие на автомобилната сцена. Едва миналата есен във Франкфурт бе представена първата модернизация на дизайна – осем години след представянето на автомобила – срок, който е над два пъти по-дълъг от обичайния за автомобилната индустрия.

Като култов автомобил, 500 със сигурност е спечелил не малко верни почитатели през тези години, а тъй като животът си върви и нуждите на хората се изменят, неминуемо част от тези почитатели са започнали да имат нужда от по-голям и практичен автомобил. Е, Fiat им го даде през 2012 година – 500L, миниванът, който искаше да е „cool“, но който аз намирам за доста несъразмерен и грозноват и по-важното, не успя да улови характера на 500. Вторият опит на Fiat да направят голям 500, дойде две години по-късно и още от пръв поглед стана ясно, че тук вече нещата са се получили – Fiat 500X е модерен, градски кросоувър (демек нещо с резмерите на хечбеците в клас С, но по-високо и с „по-мъжкарско“ излъчване), който изглежда атрактивно на външен вид и в известна степен е успял да запази чара на малкия си събрат.

500x се предлага в две основни версии – Offroad и Urban като най-лесно забележимите разлики са в броните и престилките, съответно при първата версия се цели „офроудърско“ излъчване, а Urban залага на класически градски брони. Лично аз смятам, че Urban е линията, която подхожда повече на автомобила, а и с началната си цена от 33900лв е със 7000лв по-достъпен от базовия Offroad.

Но се случи така, че от Fiat ми предоставиха автомобил тъкмо във вариант Offroad, оборудван с двулитров дизелов двигател, деветстепенна автоматична скоростна кутия и задвижване 4х4.

2 thoughts

  1. Интересно ревю. Аз бяхдоста предубеден за 500x. Нещо не ми харесваше дизайна му. Но след тази статия, както и след разглеждането на повечко снимки, включително и от интериора, си промених мнението. Определено правилна стъпка от Фиат.

    1. Мен точно откъм дизайн ме грабна, видях един много хубав екземпляр в Холандия в началото на миналата година, който ми грабна вниманието (на снимки не ми беше харесал толкова). Интересна кола е и въпреки недостатъците си също смятам, че е добър ход 🙂

Leave a Reply