Светът на големите бизнес седани е доста интересен и примамлив – конкурентите не са много, но за сметка на това са изключително силни, винаги идват от производители с богати традиции и в повечето случаи предлагат всички значими технологии, с които са оборудвани луксозните топ модели (тип S-Class) на въпросните марки.

В този клас европейският пазар по традиция е доминиран от германците, като годишните им продажби достигат до близо 100 000 бройки, за всяка от трите немски премиум марки. Британците от Jaguar пък са най-силни сред догонващите, с продажби, вариращи около и под 20 000 бройки. Колкото до останалите догонващи, сред които Volvo S80 (а скоро S90, който определено ще доведе до промени на пазара) и Maseratti Ghibli, то техните продажби са доста далеч от Jag.

Но защо започвам отново със статистика за продажбите? Защото продажбите илюстрират доста ясно какво представлява класът на големите бизнес седани и какви са потребителите там. Това е място с определени правила, където по-консервативният стил, подплатен с топ технологии и мощни двигатели, е продпочитан, а моделите с по-силно изразен характер остават на заден план (или тези, които в опита си да се отличат, са крещящо грозни и не разполагат с адеквати опции за задвижване – Lexus GS). Колкото до XF, на първо четене изглежда, че британецът балансира успешно между ексклузивността и показността на Ghibli и разумът на немската тройка – E клас, 5-та серия и А6.

Leave a Reply