Интериор

Докато отвън E-Class залага на по-скоро умерен дизайн, то в интериора положението е коренно различно. Тук царят луксът и крещящите технологии, а дизайнът са приближава повече до S-Class (а според мен го и превъзхожда).

Разбира се това, което се набива на очи от пръв поглед, са двата огромни екрана (12.3″), разположени в една равнина – единият представлява дигитален кокпит (опция), а другият командва инфотейнмънта, настройките на автомобила и какво ли още не (също опция с Command, стандартният дисплей е 8.4″). Въпросните екрани разполагат с невероятна резолюция, пред която „ретина“ дисплеят на Apple бледнее. Визуалната информация, която предоставят, е кристално ясна и красиво оформена от графична гледна точка. Това, което ми липсва, е обособен бутон за изключване на десния екран, защото вечер светлината му може да е дразнеща (може да се изключи, но с малко ровене по менютата, а ми се ще да имаше по-бърз и лесен начин).

Друго нещо, което прави впечатление, са кръглите вентилационни изводи и бройката им – четири на централната конзола. Лично на мен ми допадат доста като дизайнерско решение и правят интериора по-интересно и стилно място. Моето мнение е, че това безспорно е най-впечатляващият интериор в класа, спрямо останалите немски модели. На вид и усещане ми харесва повече и спрямо гореспоменатите модели на Maserati и Jaguar. Единственият автомобилен интериор в класа, който може да се мери по пищност с E-Class, е новият шведски флагман – Volvo S90.

Като оставим дизайна настрана, салонът на автомобила е това, което може да се очаква от Mercedes, и което виждаме и в останалите им модели – отлични материали дори на труднодостъпните места, солидна изработка и усещане за качество. Това е комбинирано със съвършена ергономия, и както може да се очаква – изключителни седалки (опция „комфортни предни седалки“).

Откъм пространство, на предния ред то е напълно достатъчно за хора с всякакви разумни размери. Това е комбинирано с големи джобове и ниши за предмети, както и с интересното усещане за леко ограничен простор – някак всичко изглежда наблизо, което поне при мен създава едно специфично усещане за уют и определено ми допада.

Задният ред обаче ми се струва не толкова добър, колкото подобава на автомобила. Седалките отново са много удобни, а видимостта напред и настрани е добра. Проблемът е, че предните седалки са по-ниски, което не оставя достатъчно място да си „набутате“ краката под тях. Не бих казал, че ми е тясно, но субективното усещане е, че Jaguar XF предлага повече място за пътниците на задната седалка.

Технологии

Рядко слагам секция „Технологии“, но в случая с E-Class просто няма как. Дори не знам дали не би било по-подходящо да кръстя секцията „Научна фантастика“…

Автомобилът разполага с цял куп впечатляващи възможности, които мисля да изброя съвсем накратко, защото иначе няма да ми стигне мястото.

  1. Multibeam LED – това са може би най-интелигентните фарове в момента. Разполагат с 84 индивидуално управляеми светодиода и разбира се правят всякакви „магии“ и светлинни шоу програми – създава зона на сянка около автомобилите пред вас (докато сте на „дълги“), разпознава пътните знаци и не ги осветява с пълна сила, за да не ви заслепяват, избягва заслепяването на останалите участници в движението при мокро време, разпознава завоите преди да са дошли и т.н.
  2. Дистанционно паркиране – край на ожулените врати в тесните гаражи. Вече може да слезете от автомобила си пред гаража, след което той да си паркира на спокойствие сам.
  3. Автономно шофиране – да, E-Class вече може да ви вози сам. Може и да сменя лентите сам, ако подадете мигач. Автономното управление работи до скорост от 210км/ч. Проблемът е, че за България все още не се предлага, защото законите ни се обновяват малко бавно. Но и този момент ще дойде.

И понеже всичко трябва да е силно технологично, от Mercedes дори са заменили конвенционалните бутони за управление от волана с малки тъч-падове. На мен силно ми напомнят на Blackberry, но честно казано не са ми особено удобни.

Leave a Reply