Странно ли ви се вижда заглавието? И на мен ми се вижда малко странно, но винаги съм възприемал Range Rover за „кралят на високопроходимите машини“, та логично е малко по-малкият, по-достъпен и по-див (доколкото един благородник може да бъде див) Range Rover Sport (RRS) да е принцът.

В производство от 47 години насам, Range Rover е една от легендите в съвременната автомобилна индустрия. Успехът му се дължи на комбинацията от качества включващи изключително висока проходимост и нива на лукс и комфорт познати от луксозните лимузини. Все пак, в началото на новото хилядолетие пазарът на високопроходими модели започна да се разраства в една по-специфична категория, тази на „спортните джипове“ – BMW X5, Porsche Cayenne, а в някаква степен и останалите големи играчи в класа – Mercedes M-Class (по него време, а днес GLE). Това доведе до появата на един малко по-компактен и по-шофьорски насочен модел на англичаните – Range Rover Sport.

Всъщност, първото поколение на Sport не беше съвсем истински Range Rover, защото бе базиран на Discovery 3… объркана работа. Затова пък, второто поколение, което ще ви представя днес си е истински Range Rover по всички параграфи – техника, дизайн, финес.

Leave a Reply