Минивановете – една спорна категория автомобили, които бяха изключително популярни около края на деведесетте и първите години на новия век, но след това паднаха жертва на кросоувърите и другите подобни „високопроходими“ машини. Спорна категория са и защото веднъж написах ревю на миниван, след което от Citroen го прочетоха и от тогава насам отказват да ми дадат каквато и да е тяхна кола за тест.

Но да се върнем на Zafira. Миниванът на Opel се появи на пазара за пръв път през 1999 г. и предизвика много сериозни сътресения сред конкуренцията, с продажби надвишаващи 240 000 бройки годишно в Европа. Колата впечатляваше с изключително доброто оползотворяване на вътрешното пространство (принципно силна черта на минивановете) и най-гъвкавият интериор в класа си.

Към днешна дата на пазара е третото поколение на модела, а автомобилът, който аз тествах е модернизацията от края на 2016-та година, която вкара новия стил на Opel в модела, както и системата On Star, за която писах преди няколко месеца (вижте обособената секция в теста на Mokka X).

2 thoughts

  1. Ами карам този автомобил от няколко години и разхода НИКОГА не е бил такъв,какъвто го дава производителя, а именно 4,5. Изминавал съм 1000 километра със скорост 90 км в час и разхода ми не е падал под 5.2. Иначе автомобила в класа си е най-добрият спрямо качество и цена

    1. Да, извънградския е труднопостижим. При мен минималният също беше около 5.2, което обаче си е съвсем добър резултат.

Leave a Reply