Заключение

Maserati GranTurismo е вълнуващ автомобил за истинските автомобилни почитатели, които са склонни на някои компромиси в името на чистото усещане и забавлението (и които имат много пари). Безспорно най-грабващата черта на колата е нейният изключителен дизайн. Това и разбира се наличието на атмосферен V8 двигател, нещо рядко срещано в днешно време. Архитектурата на GranTurismo също буди възхищение – централно монтиран двигател зад предната ос, предаване на мощността към задните колела през трансаксел (или казано иначе transaxle, някой ако е наясно с терминологията на български, може да ме просветли в един коментар).

Недостатъците, поне тези, които се виждат на пръв поглед не са фрапантни – някои стилистични проблеми в интериора, недостатъчно остро управление и разбира се висок разход на гориво, високи разходи за всичко останало и цени стартиращи от около 130 000 евро. Но пък на вторичния пазар има добри екземпляри за по около 45-50 000евро, което не е лоша възможност, освен това цените тепърва ще падат още преди да започнат да вървят нагоре.

Като цяло GranTurismo е типичен GT автомобил с всичките характеристики на подобен тип коли. Версията с полуавтоматична скоростна кутия е малко по-крайна, но който иска автомобил пригоден за ежедневна употреба спокойно може да се насочи към варианта с автоматична скоростна кутия ZF.

Цветан Илиев

Оценка

GranTurismo.png

2 thoughts

  1. Оптиката на предните фарове е отпреди лифта 2013, където няма и надпис на бранда най-отгоре, за разлика от след това до края на производството. . Затова се и съмнявам, че си карал четиристотин и шейсет коня (454), по-скоро втората ес-ка, дето е 450 (444). На таблото вътре също не виждам логото Sport…

Leave a Reply