Интериор

Положението в интериора на Velar е не по-малко впечатляващо. Атмосферата в салона е минималистична, високотехнологична и, разбира се, луксозна. Детайлът, който привлича вниманието най-много е дигиталната централна конзола, на която намираме само три физически бутона. Това е комбинирано с дигитален клъстър, екран на инфотеймънт системата, който променя ъгъла си, когато запалите двигателя, и сензорни бутони на волана. Определено комбинация, която би се харесала много на дигиталното поколение, което аз галено наричам генерацията PlayStation… мисля си, обаче, че всичките тези дисплеи, капацитивни повърхности и тем подобни играчки може сериозно да изплашат немалка част от потенциалните и традиционните клиенти на Range Rover.

А всичко това е комбинирано с внимание към детайла като например металната лайстна в обръча на волана или пък седалките с шарка на перфорацията под формата на Юниън Джак.

Но на мен ми се ще да се върна на централната конзола. Много интересен детайл там са двата въртящи се контролера, които сменят предназначението си в зависимост от това, коя функция на колата ползвате. Най-базовото им предназначение е да се ползват за регулиране на температурата, натиснете ли ги, градусите на климатроника отстъпват място на картинка, илюстрираща на коя степен е отоплението или вентилацията на седалките. Ако пък в момента сте пуснали масажната функция, то повторно натискане ви позволява да променяте интензивността на масажа. Интересно, много добре измислено и всъщност доста удобно. Освен това самият дисплей разполага с изключително ясна картина, красиви графики и работи много добре. Работата с менютата също е интуитивна и лесна. Аз имах сериозни опасения, че системата ще ми се стори „тегава“ за работа в движение, но честно казано всичко беше по-лесно от очакваното. Въпреки това трябва да си призная, че като цяло не съм фен на тази дигитализация и откъм ергономия предпочитам добрите стари физически бутони.

Колкото до останалата част от салона на Velar, то имаме едно много приятно място за шофиране или пътуване. Седалките и отпред, и отзад са изключително удобни, а пространството е обширно. Все пак пътниците на втория ред може да останат недотам приятно изненадани от ниското разположение на седалките пред тях, т.е. няма как да си пъхнат краката под тях. Освен това усещането е леко клаустрофобично, поради високата линия на вратите и тясното остъкляване. Стилът изисква жертви.

Откъм материали впечатлението ми е смесено, клонящо към позитивно. В по-ниските части от купето (там където принципно не се пипа или вижда много-много) има повече по-твърда пластмаса, отколкото подхожда на кола с базова цена от близо 120 000 лева. Като изключим това, всичко останало е качествено изработено, солидно сглобено и се усеща, както подобава на един Range Rover.

Leave a Reply