Интериор

Като всяко едно Volvo от актуалната моделна гама на шведския производител XC60 блести с изключителния си интериор. Моето мнение е, че в момента това е най-голямата сила на Volvo. При XC60 виждаме познатите линии от моделите 90, но доизпипани и опростени. Вниманието към детайлите е на много високо ниво и преди да продължа с подробностите ще ви попитам, кога последно сте виждали автомобил с кристален скоростен лост? Най-вероятно никога, но във версия хибрид XC60 идва именно с такъв. Въпросното произведение на изкуството е направено ръчно от майсторите от Orrefors (произнася се Орефош) и безспорно внася голяма доза ексклузивност в интериора на XC60 T8. Просто го погледнете:

Самият процес по производството му също е любопитен и можете да го проследите в следното видео от официалният канал на Orrefors в YouTube:

Като оставим скоростния лост настрана, то и всички останали детайли са много добре изпипани. Някои от бутоните имат метален завършек, който изглежда все едно, че идва от нещо в ценовия клас на Bentley. Повечето пластмасови бутони пък са гланцирани, което също създава усещането за лукс и внимание към детайлите. Дори накрайниците за регулиране на въздушния поток от въздуховодите са метализирани. Бих казал, че от Volvo са се унесли и са прекалили с един подобен детайл – това е издълбаното шведско знаме в декоративната лайстна на таблото. В първия момент си помислих, че въпросната лайстна е счупена.

Но интериорът на XC60 впечатлява и с изпълнените с повече съдържание базови неща като комфорт, практичност, удобство и пространство. Седалките, традиционно за Volvo, са на върхово ниво откъм комфорт, а предлагат и завидна странична опора. Джобовете във вратите пък са широки и нещо, което държа да отбележа е, че дори на задния ред седалки, въпросните джобове са тапицирани с текстил отвътре. Нещото, което ме учуди бе пространството на втория ред седалки и най-вече удачното разположение на седалката малко по-високо, което ви позволява да седите удобно, без краката ви да са прекалено сгънати в коленете. Това ме впечатли, защото във все повече коли дори от по-висок клас задната седалка е разположена прекалено ниско, за удобното пътуване на възрастен човек.

Ако трябва да намеря нещо, което не ми допада в салона на XC60, то единственото, за което се сещам, е прекалено малкият брой физически бутони. Проблемът ми е, че огромна част от функциите на колата се управляват от екрана на инфотейнмънт системата, като това включва дори базови неща като регулиране на температурата на климатика или отоплението/вентилацията на седалките. Седите ли си на едно място е удобно, но при движение предпочитам да имам физически бутони. И като стана дума за информационно-развлекателната система, то ще споделя, че графиките ѝ са много добри и системата е лесна за употреба. Единственият ѝ проблем е, че стартира бавно. Съответно и камерите се включват бавно, което пък означава, че запалвайки колата и включвайки на задна скорост се налага да изчакам няколко секунди, за да може системата да „загрее“ и да включи камерата. Не е голям проблем, но е досадно.

Leave a Reply