Дизайн

И като казах окалян до над огледалата, не знам дали това не е плюс. Защото така се вижда по-малко от колата, а аз я намирам за грозновата от първия миг, в който я зърнах. И недейте да гледате само снимката отгоре, защото това е един от най-ласкавите ъгли на Discovery.

Проблемът на британеца е в задницата. Много хора се чудят и дразнят на несиметрично разположената регистрационна табела, а дори попаднах на „афтърмаркет“ решения, които я „центрират“. На мен обаче проблемът ми е другаде и се опасявам, че в Discovery има нещо, което ми навява мисли за  изрода в автомобилната промишленост SsangYong Rodius. След дълги размисли стигнах до извода, че задната част е прекалено масивна, между арките на калниците и линията на вратите има прекалено много метал, а покривът с двете си нива само подсилва този ефект. Не съм впечатлен и от оформлението на задните светлини, които със сигурност изглеждат атрактивно на пръв поглед, но при повече вглеждане ми се струва, че има разминаване в линията им между частта върху багажника и тази върху калниците.

Това, разбира се, си е мое мнение и вие може да на го споделяте. Това, което е безспорно обаче е, че автомобилът показва тясна семейна връзка с по-малкия Discovery Sport, особено що се отнася до стилистиката и оформлението на страничната линия, както можете да видите на снимката долу.

Ако трябва да коментирам разположението на регистрационния номер, пък, то това решение идва от желанието да се покаже визуална връзка с ранните поколения на автомобила, защото при първите модели резервното колело бе разположено на вратата на багажника, което изискваше номерът да се намира от едната му страна, а задният прозорец да е асиметричен. Ненужно решение, но пък интересна заигравка с историята. На тази приемственост се дължи и „двуетажният“ покрив, който е по-висок в задната си част, макар тук да имаме и рационална причина – по този начин пасажерите на третия ред седалки печелят ценни сантиметри над главите си.

И за да не бъда толкова негативен, ще спомена, че искрено харесвам оформлението на предната част, която залага на характерния дизайн на Land Rover, който ми допада, а освен всичко в този модел ѝ е придадена една много подходяща строгост и предизвикателност. Сякаш е нахакан младеж, който ви подканва да направите нещо, в което вие не сте добър, а той е отличник.

Другото, което харесвам са щедрите размери на автомобила. С височина от близо 1.90м и широчина от над 2.20 м Discovery е респектиращ колос.

Leave a Reply