Интериор

Смятам, че положението отвътре, от гледна точка дизайн, е по-интересно спрямо екстериора. Оформлението на таблото е семпло, но оригинално и характерно за актуалните модели на Peugeot.

Най-впечатляващото тук е високото разположение на клъстъра, като това разположение изисква наличието на по-малък и нискоразположен волан. Нямам потвърдена информация защо французите са се решили на подобно оформление, но според мен идеята е била да се пресъздаде функционалността на head-up дисплеите. Тоест да виждаме данните от километража без да отделяме вниманието си от пътя. До тук звучи фантастично, но според мен цялото това нещо е като търсене на алтернатива на колелото, а резултатът е кофти. Проблемът е, че това оформление изиска по-различна позиция на седене, от което страда ергономията. Освен това обръчът на волана закрива част от километража, а това ме дразни.

Ергономията обаче е на ниво що се отнася до високоразположеният капацитивен екран на инфотейнмънт системата, от която като цяло съм доволен. Да, работата ѝ е малко бавна, но като за ценовия клас на автомобила е ОК, а разположението на екрана е удобно.

Положението откъм материали е незадоволително. Неособено приятната пластмаса изобилства, като за компенсация поне на места има приятна текстура. Седалките също са облицовани е текстил, който не ми допада, но тук е редно да спомена, че тестовият автомобил е базов и при по-високите нива на оборудване или срещу доплащане има осезаемо по-качествен текстил и кожа. Все пак въпреки многото пластмаса, като плюс мога да спомена усещането за солидна изработка.

Това, което смятам за безспорен плюс при 2008 е доброто оползотворяване на вътрешното пространство, що се отнася до място за пасажерите и обем на багажника. Приятно впечатление ми прави втория ред седалки, защото основите на седалките са високоразположени, а има и доста място за краката и колената. Но и по отношение на пространството имаме проблем и той се изразява в прекалено малки джобове във вратите и в най-нелепите поставки за чаша, които съм виждал в съвременен автомобил. Размерът им е такъв, че могат да поберат единствено картонена чашка с кафе от автомат за 30 стотинки.

2 thoughts

  1. Бих посъветвал автора да тества 2008 с дизелов двигател. Според мен ще „почувства“ лъвския дух на 2008 – цата.
    Иначе за 1.2 бензин – бе коментар!
    Такъв двигател и на VW Jetta е „жива мъка“ 🙂

Leave a Reply