Vinghen Ti1 – Електрически пуш-скутер от България

Front-Page-Picture-2

Може би ще се запитате, какво прави това двуколесно в RoadHunter и какво изобщо е то? Там е работата, че това е моя разработка, която скоро ще излезе на пазара!

В последните две години, докато работих по бъдещите 11- и 13-литрови двигатели на камионите DAF, извънработно се занимавах с нещо далеч по-компактно, което да направи придвижването в града по-забавно, чисто и достъпно. Това, именно, е Vinghen Ti1 – електрически пуш-скутер с 26-инчово предно колело.

А да, и ще го произвеждаме в България 🙂

Дизайн и история:

IMG_9783

Всичко започна с една простичка скица, която направих в началото на лято 2016-то. Още докато рисувах знаех, че това нещо ще се превърне в истински модел. Просто ми хареса концепцията, хареса ми и идеята да създам своя марка за превозни средства, па макар и електрически двуколки.

Това донякъде ме доближава до детската ми мечта, която беше някой ден да имам своя марка за автомобили. Е, след това станах на 12 и осъзнах, че това е мечта, граничеща с невъзможното, но пък днес, за утеха кръстих своята марка за велосипеди и пуш-скутери Vinghen (Винген) – така се казваше флагманът във въображаемата ми автомобилна компания от детските ми скици.

20190328_b_059-red

Дизайнът на Ti1 е вдъхновен от сърф културата, скейт движението и чистата механика. Идеята ми беше да създам нещо, което е характерно, лесно разпознаваемо, но същевременно залага на прости форми и чисти линии. Погледнем ли Vinghen Ti1 отстрани резултатът е очевиден – рамка с едва две линии, които с повечко въображение образуват буквата V, а за мен има асоциация и с вълнà.

20190328_b_025

Степенката и кутията под нея пък бегло напомнят на сърф. Погледнете ли ги от друг ъгъл, обаче, виждате, че степенката всъщност залага на уличната култура с форма и изработка, които безпогрешно навяват асоциации с лонгборд – форма, шкурка, открити болтове. Всъщност тази връзка я дължа на мой приятел, Мариян Стойчев, също от автомобилната индустрия, който направи своя интерпретация на степенката и създаде този дизайн.

Накрая завършваме с гумите – големи са. Двадесет инча диаметър отзад, двадесет и шест отпред и гуми, които са широки четири инча. Това си е чудовищно. Ненужно? Да, но пък изглежда впечатляващо, а и прави по-малките неравности недоловими.

На пътя:

DSC_9136

Задвижването е поверено на 250-ватов електромотор, работещ с 36V, а зарядът идва от батерия с капацитет 11Ah. Максималната скорост е ограничена на 25 км/ч, а средният пробег с един заряд е около 40км, или до 60, ако сте наистина икономични.

Планирам да пусна и по-мощна версия, но тя ще почака. А ще почака не за друго, а защото европейските чиновници проспаха инвазията на електрическите тротинетки (в която графа спада и моят пуш-скутер) и резултатът е, че няма ясни законови рамки за задвижването им.

20190328_b_084.jpg

Но както и да е, да се върнем на моето творение. След много, много работа, забавяния и проблеми, най-после затегнах последната гайка на двата функционални прототипа и излязох на улицата.

Трябва да ви кажа, че това чудо надмина очакванията ми и се оказа много по-забавно за каране, отколкото очаквах. Широката платформа за стъпване и сцеплението, което дава шкурката, с която е покрита, прави смените на центъра на тежестта на ездача изключително лесни и забавни. Реално управлявам не само с кормилото, но и с тялото си. Ами забавно е. Освен това 250W определено не са много, но байкът върви съвсем добре и ускорява достатъчно бързо, за да развеете бодро перчем.

20190328_b_122.jpg

И най-интересното – обикаляйки из града с Ti1 се чувствах като разголена първокурсничка в софийски бар. Толкова много внимание не бях получавал скоро – хората ме спират и разпитват, коментират и заглеждат. Ами хареса ми – за мен това е знак, че дизайнът е добър.

Какво следва:

20190328_b_041

За момента имам функционални прототипи. Тестовете и процесът по сглобяването им показаха някои дребни забележки, които ще бъдат отстранени в оставащото време до старта на производството. Той, пък, е планиран за юли тази година.

Има, обаче, няколко неща, които трябва да направим, преди да започнем производството, и най-важното от тях е успешно представяне в платформата за споделено финансиране Kickstarter, където стартирахме кампания за съфинансиране. За тези от вас, които не са запознати, Kickstarter дава възможност на стартиращи компании като моята, да наберат предварителни поръчки за продуктите си, като по този начин се осъществява стартът на производството им. Цените са по-ниски спрямо планираните цени на дребно, така че това е идеалната възможност да подкрепите стартиращ бизнес и да се сдобиете с продукта на по-добра цена. Недостатъкът е, че бидейки предварителна поръчка, доставката се осъществява след няколко месеца. В случая около август 2019. Освен това при продкрепа, парите ви не биват изтеглени от сметката, докато кампанията не приключи, а през това време имате право да се откажете без абсолютно никакви такси.

Платформата е сигурна, добре позната и ще се радвам да видя и български имена сред хората решили да поръчат Vinghen Ti1. Толкова ще се радвам, та ще им доставя байка лично до вратата 🙂

Цветан Илиев

Banner

Реклами

9 коментара

  1. Адмирации за идеята, изпълнението и преследването на детската мечта. Това, обаче, което виждам на пръв поглед е следното:
    250W мотор е абсолютно нищо. Малките скутери с трърдите 7-8″ гуми са толкова и пак не вървят.
    Какъв е сегмента на употреба на превозното средство? С тези гуми трябва да е оффроуд. Но не и с този мотор, освен ако не е downhill.
    За градски превоз не става. Гумите са излишно големи. Няма компактност. Винаги в градски условия се търси поне сгъване, за да се пренесе с кола, транспорт, т.н.
    Има място за опция със седалка. Може да има и втори вариант.
    Успех!

    Харесвам

    • Първо, благодаря! Тук имаме коренно различни инерционни сили спрямо тротинетките и всъщност с 250W си върви идеално.

      Това е градски модел, гумите са такива заради дизайна, а и за да вози по-добре. Типичните градски велосипеди, които се карат масово в Западна Европа са със сходни размери, така че идеята не е да бъде компактен.

      Място за седалка има, но със седалка става мотопед, който изисква хомологация, регистрационен номер, застраховка, мигачи, клаксон и т.н. Не ни е това целта.

      Харесвам

  2. Здравейте,
    изглежда доста добре, само едно предложение , помислете за калници, че след дъжд ще е интересно карането 🙂

    Харесвам

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s