На пътя

Започвам с двигателя – четирицилиндров бензинов с работен обем 1595 куб.см и максимална мощност 180 к.с. и 250 Nm въртящ момент. Това е единственият бензинов двигател, като той идва в два варианта, по-мощният от които достига 225 к.с. и е достъпен само за GT. Но дори и вариантът със 180 к.с. успява да ускори колата до 100 км/ч за 8.0 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. Разходът на гориво официално е между 4.4 л извън града до 7.1 л в града.

Дойде моментът да потегля от Ботевградско шосе право през центъра на София към началото на магистрала Струма. Натиснах бутона за стартиране на двигателя и не се случи нищо. Припомних тази особеност на Peugeot, която наблюдавах и при 3008, а именно че бутонът не реагира на кратко натискане и изисква леко задържане. Опит втори и двигателят стартира, като още със стартирането и работата на празни обороти сметнах, че това е по-добрият избор спрямо дизела.

В града 508SW отново показа силните си страни – адаптивното окачване в режим комфорт е сред най-добрите, които съм срещал, и в способностите си да “изглажда” неравните ни улици го поставям редом до AIRMATIC на Mercedes, което е постижение. То е опционално с цена от 1800 лв, но смятам, че си струва всяка стотинка. Освен с комфорт, 508SW е приятен за шофиране в града поради бързата работа на осемстепенната скоростна кутия и балансираната работа на двигателя. Разбира се, с дължина от близо 4.80 м автомобилът се чувства пo намясто извън града и скоро се озовах на старта на магистрала Струма, като разходът в града бе близките до официалните данни 7.9 л за 100 км.

От там последва газ “до дупка” и вече се уверих напълно, че 508 си пасва по-добре с бензиновите двигатели. Впечатление ми направи, че вдигне ли обороти, двигателят звучи приятно, а ускорението е напълно достатъчно като за този тип автомобил. Тук не усещам липсата на динамика, която ми направи впечатление при дизеловия 508 със същата мощност. Харесва ми и че автомобилът остава тих и на магистралата – шумът откъм пътя и въздушните завихряния определено е малко. Освен това останах доволен и от стандартната аудиосистема. Да, опционалният Focal е страхотен и с цена от 1373 лв много изгоден, но мисля, че може да се мине и без него.

На следващия ден се озовах в района на Гоце Делчев – място с много малки, криви, стръмни пътища с немного трафик и хубава настилка. Влязох в спортен режим и излязох от комфортната зона на 508SW. Благодарение на двигателя цялостното ми усещане определено е за по-спортно поведение, но дори в този режим окачването е по-скоро комфортно и позволява малко по-голям наклон на каросерията отколкото ми се ще. Управлението пък си остава клонящо към неинформативно и като цяло не мога да кажа, че се забавлявам особено, но – колата показа, че може да се движи бързо, с много сцепление и с пъргави ускорения и доускорения, за случаите в които бързате за някъде, искате да си припомнте лудата мнадост или пък искате да внесете дискомфорт у пътниците отзад.

При всички положения усетих една липса и тя е индивидуален режим на управление, т.е. аз бих искал да мога да шофирам в спортен режим на окачването, но в комфортен за скоростната кутия. При други модели се среща, но защо от Peugeot са се отказали от това удобство си остава мистерия.

Колкото до разхода, то бензиновият двигател не бива да ви плаши, защото можете да очаквате реален комбиниран разход от около и под 8 л за 100 км, което според мен е съвсем добър резултат.

Leave a Reply