Volvo XC40 – Какво се иска, за да победиш (тест)

На пътя:

Моделът се предлага с няколко варианта за задвижване – дизелов, бензинов, бензинов плъг-ин хибрид, а скоро и изцяло електрически. Мощността варира между 150 к.с. за базовия дизел, D3, до 408к.с. за електрическия P8. Автомобилът от страниците на RoadHunter залага на четирицилиндровия дизел D4, който разполага със 190к.с., но малка емблема Polestar Engineered на капака на багажника ми подсказа, че тук има допълнителна софтуерна намеса, която вдига мощността до 200к.с. Максималния въртящ момент е повишен с 40Nm до 440Nm, а ускорението до 100км/ч отнема 7.8 вместо 7.9 секунди. Мощността стига до четирите колела, скоростната кутия е осемстепенна автоматична, а средният разход на гориво трябва да е 5л за 100 км.

В един от последните летни дни на ноември (ако четете този тест през 2030 г., ще ви напомня, че ноември 2019 бе необичайно топъл) се опитах да се кача в XC40 и… не успях. Защото се оказа, че колата няма безключов достъп, което ми даде да разбера, че новите ключове на Volvo, макар и много изпипани откъм дизайн, са неудобни за употреба, защото бутоните за отключване/заключване са разположени отсрани и са трудни за опериране. Урок номер едно – включете безключов достъп в конфигурацията си.

Веднъж влязъл вътре забравих за това дребно неудобство, защото позицията на седене и ергономията ми допадат. Запалих двигателя и потеглих.

Първото ми впечатление е, че XC40 е приятен за каране и пътуване автомобил, като цялостното изживяване отива по-скоро към комфортно, отколкото динамично (очаквано). При спокойно шофиране автомобилът е тих, но пък настъпите ли газта, двигателят става доста гръмогласен и дори груб, което не подхожда на модел в луксозния сегмент. Явно по-добрият избор тук не е дизел.

Прекосявайки София забелязах и друго – системата за автономно спиране е прекалено чувствителна и „наби“ спирачки на няколко пъти без никаква нужда. Интересното е, че от 2013 г. периодично шофирам Volvo V40, и за десетките хиляди километри изминати с автомобила, автоматичната спирачка се е задействала два пъти – и двата в правилния момент.

Програмата за следващия ден бе по-интересна – малко завои и повече поляни около Железница и Божурище.

Веднъж излязъл от града „понастъпих“ XC40. Колата не е лоша като управление, двигателят е достатъчно мощен за бързо придвижване и лесни изпреварвания (малко шумни, както вече разбрахме) и цялостно пътното ѝ поведение дава увереност. Все пак, завоите и високото купе не си пасват отлично – наклонът на каросерията е осезаем. Колата тук не е в стихията си и отстъпва на Audi Q3, що се отнася до удоволствие от шофирането. Но да не забравяме, че това е Volvo – традиционните ценности тук са други.

По-интересното дойде с излизането от асфалтовия път. Свикнали да имаме ниски очаквания за „офроуд“ качествата на подобни компактни SUV модели. Е да, ама XC40 ме изненада.

Черен път + снощния дъжд = много кал. С приплъзване на четирите колела, но непоколебимо, XC40 се изкачи до върха на хлъзгавия хълм. Скоро от първоначалната ми нагласа, че за пореден път тествайки SUV ще трябва да шофирам назад, защото съм се „забил“ не където трябва, не остана и следа. Да, зимните гуми Pirelli помогнаха много, но и самата система за задвижване на четирите колела работи бързо и точно в преразпределението на мощността.

Слизането до асфалта бе не по-трудно, защото автомобилът има система за спускане по наклон и запази скоростта ниска, а траекторията непроменена. Тук XC40 показа наистина неочаквани възможности.

Що се отнася до разход на гориво, то останах не особено приятно изненадан, защото разходът се движеше между 7.5 и 9л за 100 км, което е доста над официалните данни.

Един коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s