Интериор

Интериорът на Scala също е по-скоро консервативен и не предлага изненади по отношение на дизайна. Всъщност това е едно място, в което фокусът е насочен към практичността дори в детайлите – щипка за талони за паркиране на предния прозорец, чадър в шофьорската врата, джобове във вратите, побиращи голяма бутилка? Имате ги.

Добавете 80лв. и получавате и “чекмеджета” под предните седалки… убеден съм, че ако аз сложа нещо в тях, то ще си остане там завинаги, просто защото ще забравя за съществуването им, но за по-неразсеяните хора опцията заслужава внимание.

Освен много ниши за багаж тук намирам и фактори, определящи примамливата цена на автомобила – качеството на материалите в салона на Scala е около и малко под това при конкурентите. Твърдата пластмаса е доста, текстилът на седалките също не ми допада (тук усещането може и да е субективно). Хубавото е, че независимо от това всичко изглежда доста добре сглобено, а за по-претенциозните клиенти се предлага и кожен салон.

Все пак моята препоръка за любителите на качествени интериори при семейните “хечове” е да се насочат към Mazda 3.

Информационно-развлекателната система идва с изнесен напред дисплей с размери 6.5″ за най-евтината Scala, 8″ (като в тестовия автомобил) от ниво на оборудване Амбишън и опционална 9.2 инчова навигационна система, която върви в пакет с дигитален инструментален клъстър, струва 2876 лв. и лично аз я намирам за излишна опция.

Системата, с която бе оборудван тестовият автомобил, е интуитивна, работи бързо, има ярък дисплей и доста “шарени” графики. Приятен детайл е наличието на “шорткъти” до екрана за често използвани функции. Неприятното е, че тези бутони са капацитивни – модерно, но неудобно. Класическите хардуерни бутони са в пъти по-удобни в движение, особено пък ако движението се извършва в държава с пътища като българските.

Големият плюс в интериора на Scala е пространството. Кубичните форми на купето си казват думата и освен с обширен багажник компактната Škoda може да се похвали с много пространство за пасажерите. Разбира се, това се забелязва най-лесно на задния ред седалки, където мястото за краката и колената на пътниците е съизмеримо с това на по-големи автомобили. Това е пълноценен семеен хечбек.

Класически дизайн, практичност и много пространство, добра изработка и някои недотам качествени материали. Това е интериорът на Scala.

Leave a Reply