Renault Megane R.S. – В света на френските спортисти (тест)

Интериор:

Намирам интериора за по-обикновен и в някаква степен демоде. Плюсът тук е, че специфичните за R.S. елементи са достатъчно много на брой, за да отклонят вниманието от иначе скучния дизайн.

На първо място това са изключително дълбоките седалки с вградени облегалки за глава. В първия момент сметнах, че няма шанс да са удобни при по-продължително пътуване, но подобен проблем няма, стига човек да не прекалява с яденето. Не са най-доброто в класа, но са ОК. Все пак ми се ще основите да имаха регулировка на ъгъла си.

Детайлите продължават с червени шевове, които са буквално навсякъде. Има и червен маркер на волана – все пак не трябва да забравяте, че сте „състезател“. Иначе воланът е удобен, леко скосен в долния край и с логична подредба на бутоните за управление на круиз-контрола и бордовия компютър.

Нещо, което по-скоро не ми допада, са декоративните лайстни, изработени от някакъв полимер, чиято текстура и вид трябва да наподобяват въглеродни нишки.

Megane R.S. се намира в клас, в който освен удоволствието от шофирането е важна и практичността. В това отношение колата се представя достатъчно добре – джобовете във вратите са широки и безпроблемно събират 1.5-литрови бутилки. На централната конзола има и две поставки за чаши, които са по-скоро тесни, а и едната се закрива, плъзнете ли централния подлакътник напред.

По отношение на мястото за дребни вещи има пространство за мобилен телефон пред скоростния лост и дълбока ниша под подлакътника.

На втория ред седалки положението е по-зле, тъй като единствените ниши са джобовете във вратите, а те са малки. Иначе самото място за пътниците е достатъчно, но големите гърбове на предните седалки намаляват видимостта, което прави пътуването отзад по-скоро некомфортно.

Що се отнася до материали и качество на изработка, то положението е типично за класа, но и скок нагоре спрямо предходното поколение на модела. Твърдите пластмаси не са малко, но имат приятна текстура и достатъчно солиден вид.

Това, което определено не е ОК, е панелът с дисплея на инфотейнмънт системата и управлението на климатика. Въпросният е направен от някаква полу-гланцирана пластмаса, която е магнит за отпечатъци… а на на нея има капацитивни бутони, съответно няма как да не я пипате. И най-вече „лъскавите“ копчета за управление на климатика, които са малки, не особено удобни и, честно казано, сякаш идват от ерата на тамагочитата (за тези от вас, които помнят).

По отношение на инфотейнмънта, тук виждате базовия 7-инчов екран. Опционално се предлага дисплей с размер 8.7 инча, който е разположен вертикално. Според мен, обаче, той е по-неудобен, а и е по-тесен. Самата система не е особено добра, със сложни менюта и неинтуитивно управление. Липсва и „джойстик“, така че управлението се случва изцяло през капацитивния екран, а това, както знаете не ми допада. Все пак е хубаво, че има шорткът за бързи настройки на трите екрана – този на централната конзола, дигиталния клъстър и head-up дисплея.

4 коментара

  1. Честито! 🙂 При цена 57к другите конкуренти трудно ще се класират с разумни аргументи. Слабостите в интериора са сравнително маловажни в този клас.
    Въпреки сдържания си екстериор за хот хеч, автомобилът се откроява сред останалите. Направил си отличен избор.
    П.П.
    Това е правилният цвят за този R.S. 😉

    • Благодаря 🙂 Да, другите в класа имат малък шанс при тази цена. Да не говорим, че аз имах късмета моделът да ми хареса най-много дори и да се абстрахирам от цените.

      За екстериора не мисля, че е твърде сдържан. Сериозните уширения на калниците, големия дифузьор и ауспух го правят лесноразличим. Намирам Focus ST, i30N и GTi за значително по-сдържани.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s