Renault Megane R.S. – В света на френските спортисти (тест)

Заключение:

Megane R.S. е станал по-разумен спрямо предходното поколение на модела (за много от почитателите – по-скучен), като успява да съчетае ежедневната пригодност с възможността за динамично и отдадено шофиране доста добре. Във версия Sport (базово) автомобилът е, може би, прекалено „кротък“, като има шанс да забравите, че се намирате в целенасочен „хот-хеч“. Лично аз намирам това за предимство, тъй като дава възможност за ежедневно управление с малко компромиси, що се отнася до комфорт.

Автомобилът идва и с редица недостатъци като, например, липсата на сериен диференциал с ограничено приплъзване, напълно необходим при цялата тази мощност и задвижване на предните колела. Управлението може да бъде неинтуитивно при по-агресивно шофиране. Недостатъците в интериора са най-вече сложната инфотейнмънт-система, неприятни материали около централната конзола, клъстърът е леко „демоде“, защото е полу-дигитален. Но, както споменах тази година на пазара ще стъпи модернизираната версия, при която централната конзола е основно преработена, а дигиталният клъстър вече включва всички уреди.

Връщам се на плюсовете. Двигателят е страхотен – развърта се с готовност и не се усеща никаква турбо-дупка. Освен това, звукът (идващ най-вече от изпускателната система) е сред най-приятните в класа, а това осигурява голяма част от удоволствието при динамично шофиране. Окачването също се справя учудващо добре с по-леките неравности, но същевременно предоставя добър контрол над каросерията при бързи завои.

Лично за мен, сериозен плюс е и дизайнът. Аз смятам, че комбинацията от качества трябва да върви ръка за ръка с дизайн, който човек харесва. За мен това важи с пълна сила при Megane R.S. и то дотолкова, че тестовият автомобил всъщност е мой (съответно ще се срещате с него по-често в RoadHunter).

Стигаме и до последният, много значим плюс и това е цената. Megane R.S. стартира от малко над 57 000 лв. За сравнение, Ford Focus ST струва 64 800 лв, а Hyundai i30N 64 900 лв. Съответно няма да съм далеч от истината, ако заявя, че с Megan R.S. получавате най-доброто съотношение забавление/цена във веселия свят на „хот-хечовете“.

Цветан Илиев

Оценка:

4 коментара

  1. Честито! 🙂 При цена 57к другите конкуренти трудно ще се класират с разумни аргументи. Слабостите в интериора са сравнително маловажни в този клас.
    Въпреки сдържания си екстериор за хот хеч, автомобилът се откроява сред останалите. Направил си отличен избор.
    П.П.
    Това е правилният цвят за този R.S. 😉

    • Благодаря 🙂 Да, другите в класа имат малък шанс при тази цена. Да не говорим, че аз имах късмета моделът да ми хареса най-много дори и да се абстрахирам от цените.

      За екстериора не мисля, че е твърде сдържан. Сериозните уширения на калниците, големия дифузьор и ауспух го правят лесноразличим. Намирам Focus ST, i30N и GTi за значително по-сдържани.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s