Електрическият Vinghen. Какво се случи?

Някои от вас сигурно помнят статията ми за Vinghen от преди точно година. Както често се случва с подобни начинания, нещата не се развиха по план. Въпреки трудностите, екипът продължава да работи в посока производство и продажби, a до 25 май може да направите предварителна поръчка в платформата за съфинансиране Kickstarter.

Как се появи Vinghen?

От най-ранна възраст съм запленен от колите. В детството си „висях“ на прозореца с часове, гледайки колите по улицата и изразходвах по два скицника в семица, рисувайки автомобили (не дотам успешно). Тетрадките ми в училище също бяха пълни с колички, а оценките в бележника недвусмислено показваха, че рисунките бяха по-важни от уроците.

Харесвам колите дотолкова, че в университета учих автомобилно инженерство, а след това навлязох в развойната дейност на автомобилната индустрия.

Въпреки това, намирам ползването на автомобил за основно превозно средство в града за мазохизъм. Дори и без пандемия, обществения транспорт също не е много по-добър вариант, особено когато населението не е изградило навика да се къпе редовно. Остават двуколесните – дали ще са мотори, мотопеди, велосипеди или тротинетки, всички те са по-удобни, приятни, бързи и достъпни.

И така, през 2016 година направих скица на едно примерно, електрическо двуколесно, което аз бих карал с удоволстие из града. Скицата се превърна в идея, след това в чертеж, 3D модел и накрая във функционален прототип.

Първият ни модел – Ti1

Така се появи Vinghen Ti1 – хибрид между велосипед и тротинетка. Моделът има колела с размер 26 инча отпред и 20 инча отзад и се задвижва от мотор с мощност 250W. Максималната му скорост е 25 км/ч, а пробегът е малко над 30 км при реални, софийски условия.

Някои хора биха попитали – защо няма седалка? Отговорът не е сложен – защото така е по-увлекателен за управление, по-ангажиращ и не на последно място, ако сте седяли цял ден на стола в офиса, няма ли да е много по-приятно за разнообразие да постоите на двата си крака на път за вкъщи?

Благодарение на необичайната си концепция, Ti1 разполага с някои полезни предимства спрямо познатите велосипеди и тротинетки.

Предимства спрямо велосипед:

  • Улеснено слизане и качване – в динамичната градска среда, където може да ви се наложи да слезете, за да минете през пешеходна зона или пък, за да избегнете инцидент, това може да е не само по-удобно, но и по-безопасно.
  • Подобрена надеждност – по-малко движещи се части, спрямо велосипед, означава по-малко възможности за проблеми.
  • Опростен дизайн – рамка с по-малко елементи, липса на средно движение и някои други детайли означават, че Vinghen Ti1 може да бъде по-евтин от подобен електрически велосипед.

Предимства спрямо тротинетка:

  • Големите колела елиминират вродената нестабилност на тротинетките, които виждаме масово по улиците, т.е. по-стабилен и безопасен.
  • С предна част, идентична на велосипед, можете да ползвате стандартни вело-аксесоари, като например кошница за багаж.
  • По-лесно паркиране – размерът позволява ползване на вело-инфраструктурата (където има такава).

Какво се случи от миналата година досега?

Независимо от отложения старт на производството, времето от миналата година до сега бе оползотворено по най-добрия начин, които ни позволиха ресурсите ни.

През април показахме Vinghen Ti1 на Мото Експо 2019.

Дизайн инженерът Мариян Стойчев, текст редакторът на блога, Мария Тумбалева и аз на щанда ни на Мото Експо 2019.

Междувременно станахме регионални победители в дизайн-конкурсът Young Balkan Designers и стигнахме Белград, където участвахме във финала на състезанието, а хиляди хора се докоснаха до Vinghen по време на фестивала Миксер.

Появихме се в BTV, Bloomberg и десетки онлайн издания.

Междувременно подлагахме прототипите на безкрайни тестове по градските улици, а аз дори се качих до Черни връх с единия. На база на тестовете направихме дребни корекции в дизайна, които доведоха до осезаеми подобрения в реалния свят и по-ниска цена.

Все пак ще има ли продажби или няма да има?

И така, стигнахме до настоящия момент – продава ли се Vinghen или не? Редовните продажби още не са стартирали, тъй като пандемията забави преговорите с потенциалните инвеститори и стартът на производството. Но тъй като светът в момента е онлайн, решихме междувременно да направим един проект в платформата за групово финансиране Kickstarter. Това означава, че в момента можете да поръчате своя Vinghen Ti1 на цена, която е с близо 25% по-ниска от пазарната и да го получите през август. И по-точно? 1300 лева с включена доставка за ограничени количества.

Цветан Илиев

Half Bike, Half Scooter - This is the Electric Vinghen Ti1 -- Kicktraq Mini

2 коментара

    • Не е нищо – калниците са предвидени и се предлагат като опция в Kickstarter. Да, на този етап не разполагаме със снимки, а само с 3D визуализации.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s