Полу тротинетка-полу велосипед. Какво представлява Vinghen и докъде стигна разработката му?

Някои от вас сигурно са чели представянето на Vinghen от преди година. Други може би са видяли прототипите на щанда ни по време на Moto Expo 2019, а трети нямат никаква представа за какво говоря!

Накратко за ето това:

Не толкова накратко, това е хибрид, който комбинира концепцията на тротинетка с размерите на велосипед. И понеже подобно творение не би било достатъчно смахнато, добавихме така наречените „fat“ гуми и дек от импрегниран шперплат с шкурка и видими болтове – точно като лонгборд.

Задвижва се от електромотор с мощност 250W или 500W. Ако си мислите, че мощността е недостатъчна, защото сте виждали малки тротинетки с подобна мощност, които „не вървят“, лъжете се. Големият диаметър на колелата води до по-ниско съпротивление при търкаляне, а от там и до по-добро оползотворяване на мощността.

Как се появи Vinghen?

Винаги съм обичал колите до степен, в която като дете запълвах по един скицник седмично с рисунки на коли, като студент учих автомобилно инженерство, а след това преминах към работа в индустрията.

Независимо от това имам достатъчно трезва преценка и съм наясно, че автомобилите нямат място в града или поне не в количествата, в които ги виждаме. Ако сте млад здрав човек, който не носи 60 инчов телевизор или не кара детето си на детска градина, нямате причина да не смените двата тона желязо, с нещо по-леко, по-евтино, а и по-бързо в натоварения трафик. Освен това, бързо ще осъзнаете, че така придвижването е много по-приятно, а стресът много по-малко.

И така, реших да използвам инженерните си знания и опитът натрупан в автомобилната развойна дейност, за да вляза в света на електрическата микромобилност и да създам една модерна марка, която освен всичко друго, да се произвежда в България.

Защо концепцията е такава, къде е седалката и други често срещани въпроси?

Аз смятам, че най-добрият начин да стъпиш на един конкурентен пазар, е чрез предлагането на продукт, който привлича вниманието и е интересен. Тази концепция, макар и не нова, прави именно това, а освен това носи редица предимства със себе си.

  • За седалката – О, ужас! Няма седалка! След поне осем часа прекарани в седнало положение на офис стол и преди да прекарате още минимум пет на дивана в къщи, не мислите ли, че малко време прекарано в характерната за човека позиция (прав), няма да ви навреди? Освен това, по този начин може да управлявате Vinghen с цялото си тяло, чрез изместване на центъра на тежестта, а това е наистина забавно. Не на последно място, усещането няма нищо общо с това, да стоиш прав на опашка пред супермаркета по време на пандемия.
  • Няма калници – Разбира се, че има. Както повечето велосипеди, калниците са опция. Повечето хора няма да карат в мокро време и за тях калниците са излишни. Други, харесват изчистения дизайн. Останалите винаги могат да поръчат калници за своя Vinghen.
  • Батерията не е сложена където трябва и ще се удря – Не, няма. Батерията е сложена точно където трябва – ниско долу, за правилна интеграция в дизайна и постигане на нисък център на тежестта. Тя се намира зад предпазни стоманени пластини, които пък са покрити от декоративна поликарбонатна кутия.

Защо гумите са толкова дебели? – Използването на така наречените „fat“ гуми, освен че допринасят за характерния дизайн на Vinghen, с който ние се гордеем, носят някои предимства със себе си. Те осигуряват комфортно поведение при неравен терен, като по този начин елиминират нуждата от окачване. Гумите играят роля и в гъвкавостта при употребата на Vinghen, защото позволяват да си направите разходка сред природата, а не се плашат дори и от сняг. Не на последно място, Vinghen се предлага с избор между „градски“ и „планински“ гуми, а разликата е в грайфера.

Как се кара Vinghen?

Vinghen се кара с удоволствие! Но да подходим по-сериозно. Лесно е – стъпвате на платформата с един крак, подавате ‘газ’ с палец и вече се движите и може да стъпите удобно и с двата крака върху дека. От там насетне регулирате скоростта си с дросела (който продължавате да държите с палец) и, ако е нужно ползвате спирачките.

По този начин може да изминете около 30 километра в реални, градски условия. Максималната скорост на електричество е ограничена на 25 км/ч. Батерията, която ползва висококачествени клетки LG и има капацитет 13Ah при 36V, може да издържи около 500 цикъла на пълно разреждане и зареждане преди да започне да намалява капацитета си, а това са 15 000 километра. Пълното зареждане отнема 4-5 часа от стандартен контакт.

Ниския център на тежестта, големите колела и правилната геометрия, осигуряват изключителна стабилност и сигурност на пътя, а това е нещо, което липсва при познатите ни, компактни тротинетки.

Как можем да си купим Vinghen?

До края на месец юни предлагаме предварителни продажби със срок на доставка септември. Да, ще трябва да почакате, но за компенсация ще получите щедра отстъпка от планираната пазарна цена. В момента може да се сдобиете с Vinghen срещу сумата от 1570 лева, а за читателите на RoadHunter имаме специално предложение – първите петима, поръчали Vinghen ще го получат срещу 1300 лева с включена доставка.

Как става това? Събираме поръчките чрез платформата за споделено финансиране, Indiegogo (линк към отстъпката за RoadHunter) или чрез продажби с директни договори с нас, за които може да пуснете запитване на contact@vinghen.com

Не на последно място, самите вие може да спечелите от Vinghen. Тъй като в момента наш приоритет е достигането до възможно най-много хора, създадохме партньорска програма, която ви осигурява комисионна, в случай че спечелите нов клиент за Vinghen. Комисионната е в размер на 125 до 263 лева за всяка успешна продажба, а за да се включите в програмата просто трябва да се регистрирате в Kickbooster с този линк.

Цветан Илиев

2 коментара

    • Не е нищо – калниците са предвидени и се предлагат като опция. Да, на този етап не разполагаме със снимки, а само с 3D визуализации.

      ПП: включихме повече информация и визуализации и за калниците

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s