Renault Clio – Градският бестселър (тест)

На пътя:

Автомобилът, който карах разполагаше с върховото задвижване за модела (поне до появата на хибрида E-Tech), което залага на четирицилиндров, 1.3 литров турбо-бензинов двигател с мощност 130 к.с. и 240 Nm въртящ момент. Скоростната кутия е седемстепенна с два съединителя, ускорението до 100 км/ч отнема 9 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Като разход на гориво, от Renault ни казват 5.7-6.3 л за 100 км (средно).

Прекарах повечето от времето си с Clio из градските улици, където моделът показа много подходящо, като за София, поведение. Тайната е в окачването и шумоизолацията. Малкият автомобил минава учудващо комфортно през неравностите, които дебнат софийския шофьор на всеки метър. В комбинация с компактните размери и добре-работещата скоростна кутия (поне при спокойно шофиране), резултатът е приятно и спокойно поведение.

Лично за мен, голям плюс е и страхотната аудиосистема, която звучи толкова добре, че позволява допълнително да се изолирате от абсолютната анархия по улиците ни. Освен това маскира добре звукът от двигателя… а той не е сред най-приятните. Да, при спокойно шофиране е незабележим, но аз имах късмета неколкократно да съм първа кола на светофар (което означава потегляне с „кикдаун“) и влезе ли в обороти надава мъчителен вой. Плюсът е, че „воят“ върви ръка за ръка с доста добра динамика.

В града обърнах внимание и на асистента за паркиране, който работи доста прилично и включва помощ при излизане от паркомясто (има и 360 градусови камери). Проблемът е, че цялата процедура по активирането му е толкова бавна, че докато я извърша, мога да паркирам два пъти. Но за хора с купени книжки е супер!

Що се отнася до разхода на гориво, то в разнообразно движение из София и със споменатите динамични потегляния, отбелязах 7 литра за 100 км. Смятам, че това е добре.

За извънградската си „разходка“ реших да поема по пътя от Бужурище, през Пожарево и до Перник – приятен път с хубави гледки и никакво движение.

Да ви кажа, на такъв път Clio продължава да се държи супер и ми напомня на автомобил от по-високия сегмент с рафинираното си поведение включващо ниски нива на шум откъм пътя, завихрянията и двигателя. Управлението също е приятно, макар да не бих го нарекъл увлекателно. Освен това по-динамичното шофиране води до грубо превключване на скоростите, което не се вписва в характера на колата, но пък ако ви се кара така, може да превключвате и от перата на волана, които са добре направени и са фиксирани към него (за разлика от други модели с фиксирани пера на кормилната колона).

Смея да твърдя, че ако нямате нужда от пространството, спокойно може да се насочите към Clio, вместо към нещо от С-сегмента, защото поведението му е също толкова зряло.

По отношение на горивото, извън града разходът бе около 5.8 л за 100 км.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s