Renault Clio – Градският бестселър

Кой е най-популярният модел в историята на Renault? Кое е най-продаваното супермини в Европа за последните седем години? Отговорът е един и същ – Clio. За тридесет години на пазара моделът е минал през какви ли не метаморфози, запазвайки компактната опаковка. От днешна гледна точка, някои от тях изглеждат като нереален сън – говоря за версията Clio V6 R.S. Да, шестцилиндров двигател в супермини!

Времената днес са различни. Последната информация е, че при петото поколение на модела, което се появи преди година, изобщо няма да има „гореща“ версия. За сметка на това, французите са заложили на други качества, които трябва да му спечелят привърженици.

Дизайн:

Помня появата на предходната генерация Clio през 2012. Помня я, защото дизайнът бе впечатляващ за градско мини и неслучайно издигна модела до първо място по продажби в класа му в Европа.

От Renault явно са преценили, че не им се рискува с коренна промяна на стилистиката и новото поколение Clio залага по-скоро на еволюция в това отношение. Смятам, че видът му наподобява на обстойна модернизация, а не на изцяло нов модел. Все пак, налагането на актуалния дизайнерски език в детайлите дава резултат и автомобилът в никакъв случай не изглежда „демоде“, но и няма авангардното излъчване на предшественика си при появата му или пък на Peugeot 208 днес.

В страничната линия забелязваме скритите дръжки на задните врати (решение, което аз харесвам единствено при Alfa Romeo 156) и щедрите извивки на задните калници, подчертани от наситеносиния цвят на тестовия автомобил.

А тестовият автомобил изглежда по-атрактивно и динамично от „обикновеното“ Clio, защото това е топ изпълнението R.S. Line. То залага на множество спортни детайли и поне откъм стилистика се вписва в семейството на Renault Sport.

Мисля, че петото поколение на Clio е добило по-зрял вид спрямо предшественика си, но в този клас смятам, че по-смелия дизайн е за предпочитане. Именно поради тази причина оставам почитател на стилистиката на Peugeot 208. Какво е вашето мнение?

Интериор:

Интересното става вътре. В момента, в който влязох в Clio-то, ме хвана яд. Виновникът е качеството на материалите и изработката. Не, не е зле, а напротив. Яд ме е, че моят Megane R.S. макар и по-висок клас отстъпва на малкия, но и по-нов Clio.

С този интериор, Renault показват много сериозно развитие и стъпка напред спрямо почти всички суперминита. Много от повърхностите са меки, всичко се усеща солидно сглобено и дори има „метализирани“ кантове на копчетата за управление на стъклата. Освен това екраните на инфотейнмънт системата и дигиталния клъстър са с много висока разделителна способност и добра яркост. Има дори опционална аудиосистема BOSE. Представете си BOSE във френско супермини преди 10 години …или в каквото и да е супермини? Отопление на волана? Има го. Не бих могъл да очаквам повече от това.

Разбира се, не бива да забравяме, че тук говоря за топ изпълнението R.S. Line.

След тази ода за качеството на интериора в Clio се връщам към стандартния формат и продължавам с дизайна. Симпатичен, модерен, без да блести с нещо невероятно. Интересен детайл е визуалната връзка на въздуховодите и червеният кант. Смята, че изглежда свежо и напомня на сходното оформление при VW Passat.

Очевиден детайл е големият 9.3 инчов екран на инфотейнмънта. Честно казано на моменти ме караше да се чувствам като таксиметров шофьор – липсваше ми само да получавам адреси там… и да гледам мач докато шофирам, погазвайки 80% от точките в ЗДВП (но иначе такситата са по-безопасни от Uber). Стандартният екран при по-високите нива на оборудване е с размер 7 инча и поне според мен е напълно достатъчен. Самата система работи доста добре и е явен скок напред спрямо старата, R-Link 2. Освен това екранът е с покритие, по което не остават отпечатъци. Мисля, че единственият истински проблем е липсата на „джойстик“ за управление, тъй като разположението на дисплея изисква леко протягане от страна на водача.

Добро впечатление ми направиха спортните седалки, които комбинират удобство с добра странична упора и достатъчно голям диапазон на настройките. На снимките виждате и опционалният кожен салон (1390 лв при R.S. Line), който придава още „по-пораснал“ вид на колата, макар че множествено червени шевове напомнят, че все пак става дума за, по-скоро, младежки автомобил.

Пространството отпред е съвсем достатъчно с добри като брой и размер джобове и ниши за багаж, включително място пред скоростния лост, за мобилен телефон, което срещу 200 лева може да включва и индукционно зареждане.

На втория ред положението е по-неприятно, като въпреки особената поза, в която седнах, колената ми опираха гърба на предната седалка. Донякъде очаквано от градско мини.

На пътя:

Автомобилът, който карах разполагаше с върховото задвижване за модела (поне до появата на хибрида E-Tech), което залага на четирицилиндров, 1.3 литров турбо-бензинов двигател с мощност 130 к.с. и 240 Nm въртящ момент. Скоростната кутия е седемстепенна с два съединителя, ускорението до 100 км/ч отнема 9 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Като разход на гориво, от Renault ни казват 5.7-6.3 л за 100 км (средно).

Прекарах повечето от времето си с Clio из градските улици, където моделът показа много подходящо, като за София, поведение. Тайната е в окачването и шумоизолацията. Малкият автомобил минава учудващо комфортно през неравностите, които дебнат софийския шофьор на всеки метър. В комбинация с компактните размери и добре-работещата скоростна кутия (поне при спокойно шофиране), резултатът е приятно и спокойно поведение.

Лично за мен, голям плюс е и страхотната аудиосистема, която звучи толкова добре, че позволява допълнително да се изолирате от абсолютната анархия по улиците ни. Освен това маскира добре звукът от двигателя… а той не е сред най-приятните. Да, при спокойно шофиране е незабележим, но аз имах късмета неколкократно да съм първа кола на светофар (което означава потегляне с „кикдаун“) и влезе ли в обороти надава мъчителен вой. Плюсът е, че „воят“ върви ръка за ръка с доста добра динамика.

В града обърнах внимание и на асистента за паркиране, който работи доста прилично и включва помощ при излизане от паркомясто (има и 360 градусови камери). Проблемът е, че цялата процедура по активирането му е толкова бавна, че докато я извърша, мога да паркирам два пъти. Но за хора с купени книжки е супер!

Що се отнася до разхода на гориво, то в разнообразно движение из София и със споменатите динамични потегляния, отбелязах 7 литра за 100 км. Смятам, че това е добре.

За извънградската си „разходка“ реших да поема по пътя от Бужурище, през Пожарево и до Перник – приятен път с хубави гледки и никакво движение.

Да ви кажа, на такъв път Clio продължава да се държи супер и ми напомня на автомобил от по-високия сегмент с рафинираното си поведение включващо ниски нива на шум откъм пътя, завихрянията и двигателя. Управлението също е приятно, макар да не бих го нарекъл увлекателно. Освен това по-динамичното шофиране води до грубо превключване на скоростите, което не се вписва в характера на колата, но пък ако ви се кара така, може да превключвате и от перата на волана, които са добре направени и са фиксирани към него (за разлика от други модели с фиксирани пера на кормилната колона).

Смея да твърдя, че ако нямате нужда от пространството, спокойно може да се насочите към Clio, вместо към нещо от С-сегмента, защото поведението му е също толкова зряло.

По отношение на горивото, извън града разходът бе около 5.8 л за 100 км.

Заключение:

Renault явно са се мотивирали от успеха на Clio 4, защото наследникът му със сигурност е бил обект на сериозна работа. Искрено се учудих от резултата, защото очаквах по-малко. Автомобилът впечатлява с качествен интериор, множество добре работещи асистенти за шофиране и оборудване (опционално) познато от горните класове.

Смятам, че Clio е подходящ модел за хора, които държат на комбинацията от компактни размери и високи нива на комфорт. Цените на модела започват от 25 000 лева за версия Life, но далеч по-разумен избор е горното ниво наоборудване, Zen (+1400 лева). Тестовият R.S. Line стартира от 33 150 лева, но добавите ли по-големия двигател и допълнителното оборудване, с което разполагах, ще трябва да приготвите около 44 000 лева.

Цветан Илиев

Оценка:

Научете повече на http://www.renault.bg

Vinghen Ti1 – Научете повече на bg.vinghen.com

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s