DS3 Crossback – Грозното пате на 21 век (тест)

На пътя:

DS3 Crossback се предлага с бензинов двигател с три цилиндъра, работен обем 1.2 л и мощност 102, 131 или 156 к.с. Дизеловият двигател е 1.4 литров с варианти със 102 или 131 к.с. Наличен е и изцяло електрически модел.

Версията, която шофирах бе най-мощния „бензин“ с осемстепенна автоматична скоростна кутия. Задвижвани са предните колела, а ускорението до 100 км/ч отнема 8.2 секунди. Разходът на гориво е неясен, защото не намерих данни според новите стандарти, а според старите може да очакваме 5л за 100 км средно (при мен 8.7 л при предимно градско шофиране).

След като се настаних в колата ми отне необичайно много време да се ориентирам в обстановката, да си нулирам разхода на гориво и други подобни неща, които тук се случват малко по-неинтуитивно, но смятам, че е въпрос на свикване. След това потеглих към южна София през гетото край летището и задръстения, в следобедните часове, бул. Александър Малинов.

Веднага ми направи впечатление, че DS3 Crossback не отговаря на очакванията ми, що се отнася до окачването. Може би под влияние от спомена за големия DS7 Crossback и начинът, по който той „изглаждаше“ покъртителната българска пътна настилка; може би поради очакванията ми, че френския лукс върви с меки пружини, смятах, че малкият кросоувър ще се усеща „по-мек“. Не. Всъщност автомобилът се държи по-скоро стегнато на пътя, макар че далеч не е некомфортно твърд.

Останах изненадан и от сравнително „тежкия“ волан, но да ви кажа за мен, това бе по-скоро приятна изненада.

По-неприятна изненада бе звукът на двигателя и „разтрисането“, което съпровожда активирането на старт-стоп системата. При празен ход и ниска скорост, бензиновият двигател потраква като дизел, а настъпите ли газта, става доста шумен. Разбира се, трудно може да очакваме по-различно поведение от трицилиндров двигател, но смятам, че „премиум“ претенциите би трябвало да включат малко по-добра шумоизолация.

Като изключим това, двигателят предоставя доста добра динамика и работи приятно в комбинация с осемстепенната скоростна кутия.

Всъщност след доста шофиране в града усетих, че DS3 Crossback ме накара да се замисля за предимствата на тази концепция с повишената видимост, приличното пространство и възможността да слезеш от асфалтираните пътища (да, 4х4 не е налично, но големият пътен просвет дава сериозни възможности).

Тези мисли ме отведоха към Витоша. Пътят нагоре бе подходящо място да мина в спортен режим на управление (налични са нормален, еко и спортен) и да видя как се справя DS3 с малко по-динамично шофиране в комбинация с „кофти“ настилка. Тук двигателят отново показа, че мощността му е напълно достатъчна, за да придвижва 1200-те килограмовия автомобил „чевръсто“, а поведението му е приятно и стабилно с умерен наклон на каросерията.

Нещо друго, свързано не с техническите качества на автомобила, а по-скоро с вида и имиджа му ме изненада истински и то приятно.

Моята философия, когато шофирам в българската джунгла е за нулев толеранс към безбройните умишлени и/или системни нарушители. Разбира се не слизам да раздавам улично правосъдие и не псувам през прозореца, защото, представете си, съм възпитан. Това, което правя е усилено присветване с „дългите“ и понякога клаксон (в общи линии съобразно ЗДВП). Ответната реакция почти винаги зависи от това с какъв автомобил съм, но интересното е, че с DS3 Crossback никой не слезе да се бие, никой не ме засече, никой дори не ми свирна.

Далеч съм от мисълта, че всички са осъзнали нарушението си и са се засрамили, по-скоро малкият французин респектира с вида си, а това е един сериозен плюс по нашите ширини.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s