MINI Cooper S Convertible – Доза чар за малкия британски спортист

На пътя:

Какво означава Cooper S? Освен спортните брони, отворът на капака на двигателя и изпускателната система с двоен централноразположен накрайник, това е двулитров, четирицилиндров, турбобензинов двигател, който развива 192 к.с. и 280 Nm. В случая с шестстепенна ръчна скоростна кутия, малкото кабрио ускорява до 100 км/ч за 7.2 секунди и развива 230 км/ч. Официалният среден разход на гориво е 7.2-7.5 литра за 100 км.

Интересно е, че теглото на колата е запазено доста ниско (кабриолетите са по-тежки заради нуждата от заздравяване на конструкцията им) – 1370 кг или 95 кг повече от хечбека.

След като потеглих от паркинга на BMW се насочих право към изхода на София в посока Пирин. На пръв поглед нетипично изкарване на суперминито извън града, но пък Cooper S иска завои, на мен ми се шофира с отворен покрив без нужда от противогаз, а и опитът ми е показал, че дългият път не плаши MINI.

На магистралата колата демонстрира доста зряло поведение с добра стабилност, дори при по-висока скорост. Това означава по-спокойно и ненатоварващо пътуване, защото Ford Fiesta ST например, се държи осезаемо „по-нервно“ в такива условия и изисква повече корекции с волана.

Ускоренията и доускоренията, очаквано, са лесни и бързи. Освен това натисна ли газта, до мен достига специфичния тембър на изпускателната система. Между другото звучи изключително близко до първия модерен Cooper S от преди близо 20 години.

Разбира се авродинамичния шум доминира, като освен от изправения преден прозорец, до ушите ми достига ясно свистене идващо откъм покрива. Нормално и в допустими граници.

За АПИ с любов:

Позволявам си да вметна нещо странично. След като напуснах магистралата и малко преди Симитли в района на строителните дейности, пътят от еднолентов стана двулентов с табела от група Ж, указваща, че и двете ленти са в нашата посока. Е да, но се оказа, че табелата е сложена за заблуда на противника и всъщност лентата (все още) се ползва от насрещния трафик. Та в допълнение към регулярните слаломи около ями, поддържани със скъпа винетка, неадекватна маркировка разрешаваща изпреварване без видимост, сега тряба да следим и за табели, които не са си на местата.

Хубаво е, че българските шофьори така или иначе не гледат знаците и карат както им падне, защото подобни изпълнения от страна на строителите и/или АПИ могат да завършат много тежко.

Обратно на пътя:

След това „лирично отклонение“ се връщам на пътя и по-скоро малко след излизането от Симитли, където най-после отбих, натиснах бутона, който сравнително бързо и напълно автоматично прибра мекия покрив в багажника, смених режима на работа на колата на спортен и потеглих към Банско.

Да ви кажа, спортния режим оказва доста сериозно влияние на поведението на колата. Всъщност ми се струва, че настройките ѝ са правени именно с него като базов, а останалите са някакво допълнително, изкуствено „омекотяване“. В режим спорт колата се чувства естествено. По-тежккото управление е точно на място, а реакциите на педала за газта са изострени точно толкова, колкото трябва.

Без да прекалявам с газта се наслаждавах на пътя. Управлението е директно и прецизно без да е нервно, а колата взима завоите стабилно, без осезаем наклон на каросерията и някак, с голямо желание. Сега се чува по-ясно и буботенето на ауспуха, но сякаш ми липсва припукване. Или проблемът е в моя слух или наличието на филтър за твърди частици е наложило промени в тази насока. Но дори така, колата е забавна и звучи добре. Друг увлекателен елемент е силното свистене на клапана, който освобождава налягане от турбината при отпускане на газта. Друг много приятен детайл в режим спорт е, че автомобилът изравнява оборотите при превключване на по-ниска скорост, т.е. автоматично подава „междинна газ“. Резултатът е по-лесна и бърза смяна на скоростите и в крайна сметка бързото шофиране е по-лесно и достъпно.

Иначе завихрянията в купето не са малко, независимо от преградата, монтирана на втория ред седалки, но който се плаши от малко вятър не си купува кабрио 🙂

Това което истински ме впечатли е разходът на гориво. След немалко каране с отворен покрив (и доста със затворен в бури и дъжд), шофиране в града, ентусиазирана работа с десния крак по пътища с изкачвания и завои постигнах среден разход от 7.5 л за 100 км.

Предвид начина на шофиране и динамиката на колата, това е страхотен резултат и съвпада със официалните данни. Магистралата вдига разхода до към 9, но пък при спокойно движение с 90-100 км/ч може да постигнете дори резултат под 5 л на 100 км.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s