Peugeot 2008 – Френски чар в пренаселения сегмент на градските SUV модели

На пътя:

Peugeot 2008 се предлага с три типа задвижване – 1.2 литров бензинов двигател с три цилиндъра и мощност 100, 130 и 155 к.с.; 1.5 литров дизелов с четири цилиндъра и мощност 102 или 130 к.с. и изцяло електрически с мощност 136 к.с.

Без да съм ги пробвал, предполагам, че версиите със 130 к.с. се справят добре с 2008, но се радвам, че на мен се падна да покарам топ вариантът с мощност 155 к.с. Интересното е, че в момента, временно са преустановени доставките на тази версия, но очакванията са да бъдат възобновени. А тя е повече от „прилична“ като характеристики – комбинира се единствено със осемстепенната автоматична скоростна кутия, ускорява автомобила до 100 км/ч за 8.2 секунди, а разходът на гориво е между 4.5 и 5.8 литра за 100 км.

Започнах теста си по посока на центъра на града. Там, където по стечение на обстоятелствата прекарах повече време това лято, отколкото бих искал. Вероятно е субективно усещане, но противно на очакванията ми, поведението на автомобила в градска среда се различава от това на DS3 Crossback. Прави ми впечатление „лекият волан“ и по-комфортното окачване.

Всъщност колата е много приятна в града с добрата видимост, комбинирана с компактни размери и приятното пътно поведение. Усещането спрямо предходното поколение 2008 е за сериозен скок, т.е. получавате много повече за парите си. Спокойствието, обаче, се нарушава от работата на двигателя. Трицилиндровата машина работи грубо на празен ход и звучи по-скоро като дизел. Гласовита е и във високите обороти. Понякога подобен характер ми допада, но в 2008 по-скоро не е на място. Разходът на гориво в града бе 7.7 литра за 100 км. Съвсем не е лош резултат, но е доста различен от официалния.

Нещо друго, което не си пасва с цялостното впечатлението за високо качество, което 2008 оставя са камерите за паркиране – с две камери и „хитър“ софтуер се създава 360 градусово изображение около автомобила, но самата картина е с доста ниско качество.

За по-приятната част от теста реших да се разходя към Подбалканския път и в някой момент да се спусна на юг към магистрала Тракия. И ето, че в един доста топъл, направо горещ, летен ден се насочих към Долно Камарци. При около 80-90 км/ч аеродинамичният шум започва да се чува по-осезаемо, вероятно заради сравнително изправения челен прозорец, а и разбира се, високата каросерия. Не достатъчно, за да наруши комфорта, но достатъчно да ни напомни, че 2008 все пак е в класа на малките, градски SUV модели… защото на моменти забравям и го възприемам като нещо в по-горен клас. Динамиката е достатъчна за приятно пътуване и лесни изпреварвания (макар и малко по-шумни, защото двигателкят е гласовит в обороти), а скоростната кутия превключва на място. Като цяло 2008 показва зряло поведение и пригодност за дълъг път с нисък разход на гориво от 5.3 литра за 100 км.

След Долно Камарци се подготвих за последващите завои, активирайки спорния режим на управление и… започнах да се клатушкам. Да, 2008 няма спортни претенции, окачването е по-скоро меко и води до осезаем наклон на каросерията, но пък колата стои здраво на пътя и управлението е приятно бързо, макар и неинформативно. Заключение – режим спорт тук е излишен.

Малко по-нататък, в ляво от мен видях приятни възвишения и черен път, водещ до тях. Разбира се веднага пуснах мигач и се насочих натам. Моделът има пътен просвет 16 см, което е не много повече от този на малкия 208 и задвижване единствено на предните колела. Това не ми попречи да изкача въпросните възвишения. Стигнах и до лимита на колата, когато изгубих сцепление, но реално той е достатъчно далеч, за да позволи забавни разходки сред природата или офроуд приключения, например, в Манастирски ливади. Споменавал съм го и преди – ако сте „обичаен“ шофьор с неекстремни навици и просто харесвате дизайна и практичността на SUV моделите смятам, че 4х4 е напълно излишен разход и липсата му при 2008 не е проблем.

Денят завърши с прибиране по магистрала Тракия, където колата отново показа спокойно и зряло поведение, което . Там пробвах и системата за полу-автономно придвижване Drive Assist Plus, която не се справи твърде добре с центрирането на колата в лентата за движение, а и неколкократно се изключи в зони с прилична маркировка. Бих я избягвал.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s