BMW X2 – Спор(т)на ниша между класовете (тест)

На пътя:

Моделът, който тествахме е X2 xDrive20d със 190 к.с. под капака и 400 н.м. въртящ момент. Според BMW, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.7 секунди, а средният разход на гориво е около 5 литра на 100 км. Ще започна тази част с факта, че този разход на гориво е почти недостижим в реални условия. В градската среда в по-спокойния летен трафик постигнах разход от 7.6 литра на 100 км, докато извън населено място при спокойно шофиране в рамки близки до ограниченията и тук-таме някое изпреварване компютърът показа 5.1 литра на 100 км разход. Реално погледнато тези стойности в никакъв случай не са лоши, но в процентно съотношение са доста над обявените от производителя. Като стана дума за двигателя, редно е да се отбележи, че той е доста тих. От четирицилиндров дизел може да се очаква много, но не и да бъде тих. Управлявал съм 3-та Серия, оборудвана със същия мотор и смятам, че при Х2 от BMW са свършили много добра работа с шумоизолацията.

По-интересно със сигурност е как се представя на пътя малкият градски кросоувър. Краткият отговор тук е – нетипично.

Х2 е базирана на платформата UKL2, която се използва и при по-практичния Х1, както и при BMW 2-ра Серия Active Tourer и Gran Tourer, което означава, че задвижването е основно на предните колела, а 4х4 системата прехвърля мощността на задните в случай на необходимост. При агресивно управление по планински пътища със завои се усеща недозавиване, което е разочарование за автомобил като Х2. При ускорение от място на пълна газ също отчетливо се усеща, че колата е базирана на предно предаване. При 99% от ползвателите на BMW X2 това надали би било фактор и най-вероятно надали би било забелязано, защото рядко такъв автомобил се управлява на ръба на възможностите му.

Тестовият модел беше оборудван с адаптивно М окачване, което, според мен, би могло да бъде спестено като разход при този модел. В режим Comfort окачването е достатъчно стегнато за ежедневните нужди на повечето хора, а според мен дори и една идея прекалено твърдо. Този факт се подчертава и от 19-инчовите джанти, които са част от M Sport X пакета, които правеха возията доста твърда, особено по българските пътища.

В режим Sport окачването, според мен, става излишно твърдо за такъв тип автомобил. Ясно и отчетливо се усеща всяка една неравност, а при по-сериозни такива може наистина да ви заболи сърцето. Това, от своя страна, носи и позитиви, когато стане дума за по-динамично шофиране и завои, защото Х2 се чувства в свои води и определено се усеща много стабилно, въпреки споменатото недозавиване, а наклонът на каросерията е сведен до минимум.

Като динамика BMW X2 xDrive20d се представя съвсем прилично. Благодарение на задвижването на четирите колела, ускорението от 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч е напълно достижимо и, според мен, достатъчно добро за подобен клас автомобили. Доускоренията от 50 или 80 км/ч се случват с лекота, а 8-степенната автоматична скоростна кутия върши чудесна работа, както винаги. Управлението е ангажиращо, но не впечатляващо за стандартите на BMW.

Трябва да се отбележи, че на дълъг път, освен тихият двигател, прави впечатление и, че салонът е доста добре изолиран от външни шумове, което до голяма степен се дължи на изключителното ниското челно съпротивление, постигнато от инженерите в Мюнхен.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s