VW Golf 8 – Консервативен дизайн и модерни технологии (тест)

Интериор:

В пълен разрез с консервативната външност, и неочаквано за марката и класа на автомобила, Golf ни посреща със смел, модерен, дигитален интериор. Всъщност на таблото има един единствен класически бутон – този за светлините, които позволяват неправилно паркиране (според много хора) или иначе познати като аварийни.

Останалите функции се управляват от капацитивни повърхности или директно от екрана на инфотейнмънт системата, който базово има щедър размер от 8.25 инча или 10 инча при тестовия автомобил (при навигация Discover Media с цена от 1030 лева). Въпросните капацитивни бутони са разположени в три, логични клъстъра:

  • В ляво от километража са тези, свързани с видимостта – фарове и „размразяване“ на челното и задното стъкло.
  • В средата на таблото, около бутона за аварийните светлини има няколко важни „шорткъта“ – меню, асистенти при шофиране, климатик и режим на управление (спортен, еко, комфортен и др.)
  • Непосредствено под екрана на инфотейнмънт системата са разположени по-често използваните капацитивни „слайдъри“ или повърхност, по която може да плъзнете пръст, за да направите промяна в настройките. От там се управлява температурата в двете зони и силата на звука на аудиосистемата. Плюс е, че повърхностите са разположени успоредно на пода на автомобила (както в Peugeot 2008) и това прави работата с тях по-удобна.

Макар да съм почитател на класическите копчета, които намирам за много по-разумни и лесни за управление в движение, смея да твърдя, че от VW са успели да постигнат много добра ергономия и без подобни бутони. Това е впечатляващо.

Модерната тема в интериора продължава със стандартен дигитален инструментален панел, който предоставя възможност за персонализация на показваните данни и има приятни графики. Същото важи и за екрана на инфотейнмънт системата, която има интуитивно управление, логично разположени менюта и безжична връзка с Apple CarPlay.

Все пак не липсват някои пропуски в софтуера. Например, случайно изключих климатика от бутон в менюто за управление. Когато, след това опитах да увелича силата на вентилатора, системата изписа, че „функцията е недостъпна в момента“. Логичното би било, климатикът да се включи автоматично, след като регулирам настройките му. Смятам, че подобни проблеми са неизбежни при бързото навлизане на дигиталните технологии, в иначе консервативната автомобилна индустрия. Плюсът е, че са леснопо правими чрез ъпдейт на кода.

Това, което няма да се оправи с ъпдейт е изборът на „лъскав“ екран. Резултатът са множество неприятни отблясъци. Нещо друго, което не ми допада е пластмасовия панел, който обгражда двата екрана – черна гланцирана пластмаса, която просто ми изглежда безвкусно.

Няма как да не обърна внимание и на „скоростния лост“. Във версията със автоматични скорости, въпросният е миниатюрен и освобождава допълнително място но… работата с него е малко странна.

Що се отнася до класическите дисциплини, то Golf 8 печели точки с добро пространство и много удобни седалки, които се водят „спортно-комфортни“ с множество настройки за шофьорската, която при ниво на оборудване Style е електрическа, с памет и разполага с възможност за удължаване на седалищната част. Иначе, не видях нищо спортно в седалките, защото дори при умерено шофиране, опората за рамената е крайно недостатъчна.

Джобовете във вратите имат щедри размери, които безпроблемно побират 1.5 литрови бутилки. Централната конзола разполага с удобна ниша за телефон, която в случая предоставя безжично зареждане. Проблемът е, че моят телефон основно се нагряваше, вместо да се зарежда и лично аз бих пропуснал тази, струваща близо 800 лева, опция.

Завършвам с материалите и изработката. Цялостно добро впечатление, със смес от твърди и по-меки пластмаси. така както е и при повечето други автомобили в класа. Да си призная все пак очаквах повече, поради репутацията на германците и качествените интериори. Изработката е по-скоро солидна, но в тестовия автомобил, на моменти се чуваше тракане откъм инструменталния панел.

Крайното ми мнение е, че интериорът на Golf 8 е впечатляващо, смело и добре изпипано решение. Не бих го нарекъл красив, но ми допада, като единствено бих искал да видя по-широк избор от цветове, материали и декоративни лайстни.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s