VW Golf 8 – Консервативен дизайн и модерни технологии (тест)

На пътя:

Авангардната тематика продължава при задвижването. С представянето на модела от Volkswagen обявиха, че предстои хибридна офанзива. Това включва, хибриди със стартер-генератор и плъг-ин хибриди. Е, все още се предлагат и модерни изцяло бензинови и дизелови двигатели. Електрически пък няма, защото от VW пускат специално проектирания за целта ID.3

Но да се върнем на Golf-а, който ме чакаше на паркинга на Порше София Изток в един слънчев петъчен ден. На капака на багажника стоеше надпис eTSI. Това означава „мек“ хибрид или такъв, при който електромоторът не задвижва колелата, а заема ролята на стартер генератор. Системата е 48 волтова с литиево йонна батерия. Двигателят е бензинов с работен обем 1.5 литра и мощност 150 к.с., който в комбинация със седемстепенната DSG скоростна кутия осигурява ускорение до 100 км/ч за, може би, 8.5 секунди и среден разход на гориво 5.9 литра за 100 км.

Ако се чудите на несигурните данни за ускорението – VW, както и някои други автомобилни компании, правят откриването на подобна информация в сайтовете си, изключително трудно. Причината? Не знам.

Така или иначе, бе време да потегля. Реших да прекося София през центъра, за да видя как се справя колата в натоварената градска среда. Хванах „скоростния лост“ с два пръста (казах ви, че е странен за работа), превключих на D и потеглих. В града Golf 8 е лесен за шофиране с комбинацията от леко управление, компактни размери (дължина 4.29м, широчина 1.79м) и добра маневреност (диаметър на завой 10.9м).

Интересна е работата на хибридната система, която влиза в ролята на усъвършенстван старт-стоп. Тя изключва двигателя в момента, в който отпуснете педала на газта, дори да се движите с 80 км/ч. Запалването му, при последващо натискане на газта или пък на спирачката, е мигновено и неусетно. Единственият знак, че нещо се случва е лекият, високочестотен шум на електромотора в момента на включването му. Още по-любопитно бе нещо друго. Докато стоях в колона на червен светофар, с изключен двигател, забелязах, че в момента, в който автомобилът пред мен потегли, двигателят на Golf-а се запали, още преди аз да реагирам. Тоест автомобилът следи случващото се около него и комуникира със старт-стоп система. Всичко това, комбинирано със спокойно шофиране доведе до градски разход от 5.9 литра за 100 км.

След като напуснах София се отправих в посока Банско, но докато наближавах магистрала Струма, някаква невидима сила ме накара да объркам изхода на кръговото и се озовах в… Перник. Ок, ок, шегите за Golf и Перник може и да са се клиширали отдавна, но когато паркирах в OMV в града и влязох в магазина, за да видя колко броя от фото-книгата ми са налични и излязох, от двете ми страни бе паркирал по един Golf 4. Още по-интересно е, че на излизане от града ме хвана някакъв светофар. Пред кръстовището видях рекламна табела за метални елементи и винкели, а междувременно от автомобила зад мен бяха извадили телефоните и снимаха тестовият Golf. Така че, въпросните шеги може би не са чак толкова клиширани 🙂

Веднъж стъпил на магистралата, настъпих до долу педала за газта и ускорих до неособено магистралните 120 км/ч (все пак какъв голям инфраструктурен проект ще е, ако корупцията и безхаберието не са довели до грешки и нередности?). Автомобилът ускорява с прилично темпо, но субективно го усещам малко по-бавен отколкото се очаква. Освен това при подобна маневра се чувствам сякаш в кола с безстепенна скоростна кутия – шумът и начинът на превключване ми напомнят на CVT със симулирани смени на предавките.

След като достигнах необходимата скорост продължих с включен адаптивен автопилот. При поддържане на подобна и по-висока скорост, колата е доста спокойна с умерен шум откъм пътя и движението на въздуха. Двигателят пък, е отлично обезшумен, а и продължава да се изключва при отнемане на газта, дори при такава скорост. Тук вече мога да споделя и за окачването, което истински ме впечатли, защото не бях очаквал такъв комфорт от кола в този сегмент, още по-малко с немски произход. Неравностите, дупките, фугите – всички те се филтрират много добре, но пък каросерията се накланя повече в завои. Все пак внимавайте с избора, защото версиите с до 150 к.с. идват с торионна греда отзад, вместо независимо окачване.

И понеже автомобилът така или иначе не ме предразположи към динамично шофиране, а и аудиторията му не е такава, реших да се възползвам от цялата компютърна сила на Golf 8 и на следващия ден да направя едно икономично шофиране от Банско до Гоце Делчев. Активирах автопилота и потеглих. Системата е интересна, защото на практика представлява „предвиждащ“ круиз контрол и е нещо, което срещам за пръв път в лек автомобил. При нея, колата нагажда скоростта си спрямо ограничението на пътя, но когато предстои намаляване на скоростта, още преди знакът да е изникнал пред очите ми, автомобилът започва да намалява скоростта си (с изключен двигател). Също така използва топографските данни от навигацията, за да регулира скоростта при предстоящ завой.

Резултатът е много интересен, но изобщо не ми допада. Първо, скоростта, която Golf-ът смята за разумна в завой, за мен е досадно ниска. Второ, с това предварително намаляване на скоростта, много скоро зад вас ще се образува колона от изнервени водачи, а предвид културата у нас, в някой момент някой ще ви изпревари, ще набие спирачки пред вас и ще слезе да ви раздава уроци по шофиране с юмруци. Именно затова след десетина километра спрях интелигентните функции и взех управлението в свои ръце и без да създавам пречки за движението достигнах до Гоце Делчев с разход на гориво от едва 3.0 литра за 100 км (факт, че денивелацията бе в моя полза, но резултатът си остава впечатляващ).

Накрая остана да се прибера до София. Изчаках да падне мрак, за да видя работата на матричните фарове IQ Light. Да ви кажа, до достигане на магистралата, при постоянно включени „дълги“, нито един шофьор не ми присветна. Карал съм не малко автомобили с матрични светлини и досега не ми се беше случвало системата да не допусне грешка за толкова дълъг пробег. Накратко – IQ Light е страхотна опция, която си заслужава да изберете, ако се насочите към покупка на Golf 8.

Средният разход на гориво по време на целия тест, включващ разнообразно шофиране, бе 6.0 литра бензин за 100 км и смятам, че това е отличен резултат.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s