Дизайн

Макар първото поколение на Wrangler да излиза на пазара в края на осемдесетте години, дизайнът му е познат от много по-рано. През 1940 г. американскaта армия пуска поръчка за леко, високопроходимо превозно средство. Willys-Overland печели и започва производство. След края на войната компанията решава да пусне цивилна версия на модела, която се нарича CJ или civilian Jeep. Така или иначе, CJ налага дизайнерския език, който виждаме при появата на първия Wrangler, през осемдесетте, който пък не търпи сериозни концептуални промени и до днес. Най-сериозната промяна е появата на версия с четири врати през 2007.

Като казах четири врати, въпросните не са задължителни. Една от характерните черти на Wrangler е тази концепция, която на мен ми напомня на Lego, и която позволява сравнително лесно и бързо да промените каросерията на автомобила – вратите се свалят, челния прозорец „пада“ напред, покривът е модул, който също може да се свали. Резултатът е особено силна прилика с уталитарния първообраз отпреди 80 години.

Редно е да отбележа и, че тази концепция позволява наличието на три вида покрив – твърд (с какъвто е оборудван тестовия автомобил), твърд с мека част, която се отваря електрически и изцяло мек.

Може би вкарах повече история в секция Дизайн, но в случая двете вървят ръка за ръка и водят до този резултат – груби черти, изнесени калници, масивни брони, открити панти на вратите и множество препратки към миналото в отделните детайли от дизайна.

Завършвам темата с това, че автомобилът предлага сериозни възможности за персонализация, много аксесоари и интересна палитра цветове, като освен яркостта и нюансите им, впечатление правят и имената им – Punk’n Metallic (оранжев), Hellayella (жълт) или пък Bikini (зеленикав). Хем ме радват, хем ми звучи сякаш от Jeep са оставили имената да бъдат избрани от някой духовит „реднек“.

Накратко това е икона за марката Jeep и един от тези автомобили, които са безпогрешно разпознаваеми от десетки години насам.

Leave a Reply