BMW 4 Series Gran Coupe – нелогично пленяващ (тест)

На пътя:

Комфортен или спортен? Тук ми е по-скоро трудно да дам еднозначен отговор. Автомобилът е оборудван с адаптивно М окачване, което в комфортен режим е е по-скоро меко (очаквано, нали?). Замислянето тук идва основно от 19-инчовите джанти с рънфлат гуми, които отнемат много от комфорта, особено по пътища като българските. При покупка на такъв автомобил човек или трябва да доплати за адаптивно окачване, или да се задоволи със стандартното и по-малки джанти, ако приоритизира спокойстието при пътуване.

В спортен режим окачването става подчертано твърдо и си върши работата перфектно – четворката става като залепена за пътя и е в стихията си по планински пътища с бързи завои. Колата е стабилна, управлението директно и всяка една корекция с волана се усеща почти мигновено, а наклонът на каросерията е сведен до минимум.

Въпреки всичко, четворката не предразполага към първично, агресивно и спортно шофиране. В режим комфорт извън населените места автомобилът се управлява спокойно, вози приятно и стабилно с високи скорости по магистралата. Противно на впечатленията, които остави 3-та серия седан у нас, аеродинамичният шум е незначителен. Не може да се сравнява с луксозни лимузини, но за класа си смятам, че резултатът е добър.

Динамиката като цяло е на ниво, но без да впечатлява. 420d разполага със 190 к.с., задвижване на четирите колела и брилянтната осемстепенна (спортна в тази конфигурация) автоматична скоростна кутия. Въртящият момент от 400 нм. е наличен още от 1750 оборота. Всичко това спомага да се постигне ускорение от 7.5 секунди от 0 до 100 км/ч. Разходът на гориво в градски условия се колебае около и под 8 литра на 100 км. при по-скоро агресивно шофиране и около 7.4 литра на 100 при по-спокойно каране. Извънградско разход от под 5 литра на 100 км. е напълно постижим без да трябва да шофирате твърде внимателно.

В тази част ще спомена и фаровете на модела. Макар и да не са LED, а обикновен ксенон, те са адаптивни и следват движението на волана. Нищо впечатляващо дотук. Като цяло аз не съм изобщо привърженик на автоматичните дълги светлини, защото при повечето коли, които съм карал редовно някой ми присветка, защото фаровете ми го заслепяват преди да реагира системата. Тук това не е така, а на всичкото отгоре те се справят впечатляващо добре и бързо, когато трябва да изолират автомобилите пред вас – дали насрещно движещи се или във вашата посока. Това позволява много по-добра осветеност отстрани на пътното платно без да пречите на останалите. Технологията не е нова, но работи добре и практична.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s