Megane R.S. – Френският характер се прояви или време за ремонти

Често съм чувал мнения, че френските коли са капризни и създават проблеми. Дойде моментът и моя Megane R.S. да покаже че е истински французин и да ми създаде малко проблеми 🙂

Като инженер не обръщам внимание на гаражните лафове и мнения базирани на слухове и наблюдения върху автомобили карани от австрийски баби до аптеката и до Lidl. Истината е в статистиката. Проблемът на статистиката е, че зависи кой я твори и какви данни ползва. И докато съм сигурен, че в централата на Renault знаят изключително точно какви и колко проблеми имат, то общественодостъпната информация е значително по-неясна, а на моменти и противоречаща си. Ето, например последният доклад на TUV за 2-3 годишните автомобили поставя Megane на 67-мо място от 127 модела, тоест горе-долу бива, ама не съвсем… Auto Bild пък хвалят надеждността на Megane на база на техния дългосрочен (100 000 км) тест. Да, но там автомобилът е един, тоест истинска статистика липсва.

Така или иначе независимо от данните, моят автомобил разви три „болежки“ за около 9 месеца и почти 13 000 км. За щастие нищо прекалено сериозно, но все пак е досадно. И да не ви губя времето повече, това са проблемите, заради които Megane R.S. ще трябва да посети сервиза:

  1. Проблем със сензора за гориво в резервоара – мисля, че това е нещо с което колата си дойде, тъй като го забелязах доста отдавна. Когато горивото стигне до 1/4 пълен резервоар, стрелката рязко отива на 0.
  2. Част от дневните светлини в левия фар светят по-слабо.
  3. Интеграцията на телефона спря да работи, тоест нямам Apple CarPlay.

В края на ноември Megane-ът влезе в сервиза на Еспас ауто. Хубаво е, че не се занимавам с това лично, защото процедурите по които нещата се случват са неоптимизирани, досадни и времееемки. Очаквам, че колата ще трябва да се разходи до Еспас ауто още два пъти. Тоест, три разкарвания, за отстраняване на гаранционни проблеми. Това не е ОК.

Какво се случи? Проблем три се оказа най-лесно решим, тъй като (както очаквах) става въпрос за ъпдейт на софтуера на инфотейнмънта, който не работеше добре с iOS14. Аз бях проверил за ъпдейт в R-Link магазина на Renault, но се оказа, че съм бил на грешното място – ъпдейтите се правят през Easyconnect. Моя грешка.

Проблемът с фаровете изисква поръчка на части (не бих се учудил да сменят целия фар), за което се чака, съответно колата ще посети сервиза отново след като частта дойде.

„Драмата“ е с показанията за количеството гориво в резервоара. Дали поради пре-предаване на информация или нещо друго, служителите в Еспас не са разбрали точно какво се случва и съветът им е „да си рестартирам борд-компютъра“. В този отговор усетих едно пренебрежително отношение тип „потребителите са зле и не разбират нищо“.

Решението определено не е толкова елементарно, борд-компюърът няма отношение към дефекта и в крайна сметка смятам, че сензорът в резервоара не работи добре (причините може да са няколко). Лошото тук е, че аз като клиент трябва да се занимавам да увещавам дилъра, че проблемът не е имагинерен. За улеснение направих следното видео. Вижте го и преценете дали това е нещо, което се оправя с рестартиране на средния разход в борд-компютъра 😀

Та когато колата влезе за ремонт на фара, ще трябва да направим демонстрация на дефекта с горивото, при което ще се окаже, че има нужда от поръчка на нова част и автомобилът ще влезе в сервиз отново, когато новата част е налична. С други думи за два реални проблема – три ходения на сервиз. Не е ОК.

Абстрахирайки се от тези френски неволи, продължавам да съм доволен от Megane R.S. В началото на октомври с група автомобилни почитатели направихме едно увлекателно пътуване до язовир Доспат. Пътят до там е една от най-съвършените отсечки у нас с хубава настилка, много завои, красива природа и почти никакъв трафик (поне в случая).

Освен това дойде време за смяна на летните гуми. Тъжното е, че предните изкараха едва един сезон, което при положение че шофирам сравнително умерено (като действия с педала за газта) е малко разочароващо. Но, това е един от негативите на високата мощност и задвижването на предните колела.

Renault Megane R.S.

Цена: 57 190 лева (59 860 лева с допълнителното оборудване)
Основни характеристики: четирицилиндров бензинов двигател с принудително пълнене; 1798 куб.см работен обем; 280 к.с.; 0-100 км/ч за 5.8 сек; максимална скорост 255 км/ч
Разход на гориво: официален комбиниран 7.936 л за 100 км; тестов 9.76 л (месец 8); тестов 9.33 (месец 9)
Пробег за месец: 1474 км (месец 8); 1059 (месец 9)
Общ пробег: 
13 018 км

Хронология:
1. Доставката и първото пътуване
2. Месец по-късно и първите „сериозни“ отсечки
3. Колата е за сервиз, спуках челния прозорец.
4. Едва се добрах до бензиностанция
5. Половин година и 10 000 км; Какво НЕ ми харесва в колата и средата
6. Френският характер се прояви или време за ремонти
7. Една година по-късно

7 коментара

  1. […] Хронология:1. Доставката и първото пътуване2. Месец по-късно и първите „сериозни“ отсечки3. Колата е за сервиз, спуках челния прозорец.4. Едва се добрах до бензиностанция5. Половин година и 10 000 км; Какво НЕ ми харесва в колата и средата6. Френският характер се прояви или време за ремонти […]

  2. […] Хронология:1. Доставката и първото пътуване2. Месец по-късно и първите „сериозни“ отсечки3. Колата е за сервиз, спуках челния прозорец.4. Едва се добрах до бензиностанция5. Половин година и 10 000 км; Какво НЕ ми харесва в колата и средата6. Френският характер се прояви или време за ремонти […]

  3. […] Хронология:1. Доставката и първото пътуване2. Месец по-късно и първите „сериозни“ отсечки3. Колата е за сервиз, спуках челния прозорец.4. Едва се добрах до бензиностанция5. Половин година и 10 000 км; Какво НЕ ми харесва в колата и средата6. Френският характер се прояви или време за ремонти […]

  4. […] Хронология:1. Доставката и първото пътуване2. Месец по-късно и първите „сериозни“ отсечки3. Колата е за сервиз, спуках челния прозорец.4. Едва се добрах до бензиностанция5. Половин година и 10 000 км; Какво НЕ ми харесва в колата и средата6. Френският характер се прояви или време за ремонти […]

  5. От Еспас съм със смесени чувства. Последно им оставих РС-а за смяна на някакви щипки по гаранция, които държат лайсните на вратите и при смяната ми счупиха едната лайсна и одраха другата. Поръчаха ми ги за тяхна сметка, но пак чакане и разкарване, както си писал и ти. Като цяло, ако не е нещо наистина наложително не бих им дал да ми „човъркат“ по колата. Все пак РСките не сме много и в повечето случаи се „учат“ в движение на нашите коли.

    • При мен при смяна на предния прозорец бяха оставили недосглобен модула около огледалото, та има какво да се желае откъм внимание. Не че само при тях е така де.

      Иначе за много неща RS-ите са идентични със стандартния Megane, така че би трябвало вече да са се научили 🙂

Оставяне на отзив за Megane R.S. – Колата е за сервиз, спуках челния прозорец. – RoadHunter Отказ

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s