Интериор:
Интериорният дизайн на Ateca контрастира до известна степен с визията на колата. Испанците са заложили на по-скоро консервативен дизайн с изчистена централна конзола с хардуерни бутони и голям екран за инфотейнмънт системата. Хареса ми, че има удобна и бърза интеграция с Android Auto и Apple CarPlay. Като цяло системата е интуитивна и лесна за полване, а за най-важните и често ползвани функции има физически бутони. Звукът от аудио системата Beats Audio (част от опционалното оборудване) също е добър и изчистен.

Впечатление прави, че пластмасата изобилства. Тя присъства в почти всеки детайл – от по-мека и ненатрапчива до твърда и откровено неприятна за окото. Сглобката изглежда качествена като цяло, защото тестовият модел е на около 5000 км и не се чуваше скърцане в купето дори и по разбити и павирани участъци.
Седалките са удобни и комфортни, а мястото както на предния, така и на задния ред седалки изобилства.

Още със сядането в Ateca ми се видя, че има нещо странно и бързо установих какво не е наред. Джойстикът за смяна на режимите на шофиране е позициониран точно пред подлакътника. Разположението му е изключително неудобно и, когато човек не е свикнал с колата, се налага да си отдели погледа от пътя, за да смени режима на шофиране. Ако автомобилът е ваш и го карате ежедневно този проблем предполагам, че бързо ще изчезне, но на мен ми направи лошо впечатление.



Ateca спечели симпатиите ми и с големия си багажник. Въпреки по-скоро компактните си размери, моделът предлага много място вътре както за пътниците, така и за багаж и това го прави един силен претендент за семеен автомобил.
Накрая, по отношение на интериора си струва да се спомене, че Seat не предлагат електрически предни седалки в Ateca, преди последната модернизация, дори и в най-високото ниво на оборудване.