VW California 6.1 – Време за къмпинг (тест)

На пътя:

California-та с която ми предстоеше да потегля на път бе оборудвана с двулитров дизелов двигател, развиващ 150 к.с. и опционалните за него седемстепенна скоростна кутия DSG и задвижване на четирите колела 4MOTION. Едва ли е водещо тук, но ускорението до 100 км/ч отнема 14.6 секунди, а максималната скорост е 179 км/ч. Комбинираният разход на гориво трябва да бъде 8.7-9.9 л за 100 км.

Неизбежно изминах първите километри с California в града. Може да изглежда, че шофирането на нещо подобно в София би било лудост, но всъщност е не по-зле от който и да е голям седан или SUV модел. Дори, е по-добре, тъй като видимостта е отлична, California е много маневрена с диаметър на завой 11.9 м, а и с дължина 4.90 метра е по-къса от не малко автомобили на пътя.

Разбира се, гледах да не се задържам в София твърде дълго. Скоро след като взех автомобила напълних багажника му и вече се намирах на магистрала Хемус.

Мощността е достатъчна за спокойно пътуване по магистралата, където автомобилът се държи достатъчно стабилно и комфортно. Шумът идва основно от завихрянията и откъм двигателя и турбината, които определено можеха да са по-добре изолирани. Интересно е, че тук забелязах първи предимства на вана в пътната обстановка – тръгна ли да изпреварвам, нито веднъж не се намери някой, който да ме „натиска“. Мисля си, че това е така, защото „товарният“ външен вид на California кара останалите шофьори да са по-толерантни.

По-интересната част от пътя дойде след магистралата. По-ниската скорост по първокласните пътища прави пътуването по-спокойно, а височината на която седя открива гледки отвъд крайпътните храсти, които иначе не бих видял. Приятен начин да се наслаждаваш на красивата природа и да ти стане малко криво, че хората у нас са страшни мърлячи, гледайки безбройните боклуци и импровизирани сметища покрай пътя 😦

Тук двулитровият дизел най-после показа, че всъщност е малко слаб за тази кола. Независимо, че пътувах сам с умерено количество багаж, изпреварванията изискваха малко повече подготовка и малко по-здрави нерви. Смятам, че особено ако човек възнамерява да ползва California и за ежедневни пътувания, а не само за почивки, то по-мощният вариант на двигателя с 204 к.с. е разумна инвестиция.

Като изключим тази слабост, пътуването на подобен път с California ми допада. Но, кемперът ми хареса още повече, след като напуснах главните пътища и се залутах из селата около Велико Търново. По празните пътища мога да шофирам по-спокойно, да се наслаждавам на пътя и гледките и истински да си почивам, а самият факт че се намирам в California ме предразполага именно към такова, лежерно настроение. Интересно е, че въпреки височината си, ванът се държи стабилно в завоите без силно изразено клатушкане. Смея да твърдя, че на моменти управлението му е дори забавно.

В един момент краят на деня наближи, а аз достигнах мястото, на което по план щях да видя какви са кемпер възможностите на California.

Превръщането на автомобила от средство за път в средство за пребиваване е много лесно и бързо. В това видео може да видите стъпките една по една. На мен всичко ми отне по-малко от 10 минути, а именно:

  • Пускане на всички щори – за задния, предния и четирите странични прозореца, щорите са вградени и просто трябва да ги дръпнете. Тези на предните врати са с магнитни, но пак се поставят лесно и бързо.
  • Отваряне на покрива – няколко закопчалки и мога да избутам покрива и леглото – това ми дава възможност да стоя прав в Cali
  • Отваряне на тентата – хванах манивелата и за нула време си направих хубава сянка (макар да беше вече залез)
  • Извадих и разпънах пикник масата и пикник столовете
  • Отворих котлона, направих си едно кафе и животът ми на къмпингар започна

Ами не е лошо, но нещо ми липсваше… море. Знам, че с кемпер можеш да отидеш където си поискаш, но аз лично го свързвам с морето, а явно и VW. Все пак нивата на оборудване са Beach, Coast и Ocean.

Затова след една вечер в Стара Планина се насочих към южното Черноморие.

Приключенското настроение, което California ми даде стана причина да избера по-малките и пусти пътища. Правилен избор, защото минах през интересни, непознати за мен места, срещнах хора за които това някой да мине през махалата им бе събитие и като цяло направих пътуването си приятно.

Ето, че най-после се добрах и до Черноморието, като се оказа че надеждата ми да намеря какво да ям в 8:00 вечерта в неделя, през февруари, по време на пандемия се оказа напразна. Изборът бе да се връщам 40 км на север, да вечерям кроасан от супермаркета или да си купя тенджера и да си наготвя паста. Е, реших да е последното.

Смятах, че ще ползвам котлона в California максимум за кафе, просто да видя как работи, но неволята реши да ми предостави възможност да разгърна целия капацитет на кухненското пространство.

Паркирах край кея и под звуците на вятъра и вълните си направих проста, но доста по-добра от кроасан, вечеря.

Всъщност открих, че California се справя съвсем добре в ролята на ресторант/закусвалня с гледка и атмосфера. Понеделник сутрин ме завари на скалите край Лозенец, където след приятна закуска, Cali се превърна от закусвалня, в офис. Наличието на 230V контакт, добър мобилен сигнал и удобна работна площ създават отлична възможност за това. Дори си мисля, че лично за мен това е сред най-ценните качества на колата, защото можеш да превърнеш „home“ офиса в „remote“ офис и дори в рамките на работния ден, да отскочиш до Витоша например.

В подобни занимания прекарах няколко неочаквано топли дни по крайбрежието.

Интересно е, че на път за София спуках гума на магистралата. Интересно е защото за 15 години шофиране, това бе първа спукана гума за мен и защото след като спрях, отбелязах се в Waze, сложих си жилетката и триъгълника и смених гумата се замислих, че California ме вкара в толкова приятно настроение, че този инцидент го възприех по-скоро като някакво приключение, отколкото досаден проблем.

За цялото ми пътуване средният разход на гориво бе 8.8 литра за 100 км. При икономично шофиране между Сливен и Бургас (по стария път) постигнах 7.3 л за конкретната отсечка.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s