Peugeot 5008 – Среща на модата с практичността (тест)

Интериор:


*Снимката горе е 360 градусова. Натиснете върху нея, за да я разгледате.

5008 залага на станалия типичен авангарден дизайн на Peugeot с високоразположения инструментален панел и нетипично малкия, двуопорен волан под него. Тук намираме и бутоните в стил „клавиши на пиано“, които са разположени на централната конзола и служат за извикване на някои по-често употребявани функции.

Централната конзола е леко обърната към водача и в комбинация с нишата, в която е разположен скоростния лост и бутоните за избор на режим на управление, създава усещане за доста целенасочен, по-скоро спортен кокпит. Честно казано не се връзва с опциите за задвижване и целта на автомобила, но пък създава приятно усещане.

Материалите и изработката, които откривам в 5008, в частност в това високо ниво на оборудване, GТ, доближават модела близо до традиционните „премиум“ предложения. Допада ми решението декоративните интериорни лайсни да са покрити със светлосива алкантара – от една страна контраста между нея и седалките е приятен, а и текстурата на алкантарата създава доста уютно усещане и разсейва по интересен начин светлината от амбиентното осветление, засилвайки усещането за висок клас и уют вечер.

Време е да си поговорим за екрани, камери и инфотейнмънт. Капацитивният екран на инфотейнмънт системата е разположен удобно високо и има доста щедър размер. Управлението ѝ не е най-интуитивното, но става и се свиква, а и все пак има физически бутони, които извикват някои от функциите. Допада ми, че Apple CarPlay работи безотказно (проблем при други автомобили и не говоря само за Megane R.S.).

Малко бях изненадан, когато видях, че дигиталният клъстър не залага на 3D технологията, която видяхме при Peugeot 208. Очаквах, че ще е наличен и тук след модернизацията на модела. Въпреки това наличният екран, макар и не 3D е достатъчно ясен, ярък и приятен за работа с възможностите за конфигурация. Може би най-интересното, което може да видите на него е изображението от инфрачервената камера, част от системата за нощно виждане (която е опция с цена 2400 лева и не е налична в тествания автомобил).

Наличието на подобна система в този клас е нещо, което може да намерим само при Peugeot, а си мисля, че ползите от нея биха могли да бъдат огромни. Само като се замисля, колко пъти ми се е случвало да видя в последния момент велосипедист без светлини или пешеходец, шляейки се неправилно по първокласните пътища вечер. Както и да е, може да видите как работи системата в това видео.

Накрая стигам до същността на 5008 – това е автомобил за возене на хора и багаж и е най-просторният модел в гамата на Peugeot, независимо, че 508 SW, например, е близо 14 см по-дълъг от 5008. Просторът и практичността са най-ясната препратка към ван-ДНК-то на модела, защото тук намирам решения и особености, които идват именно от света на минивановете. Такива са трите отделни седалки на втория ред, равния под и наличието на сгъваеми масички в облегалките на предните седалки (закачат се с магнит).

Мястото на втория ред е наистина добро, като комбинацията от пространство, големи прозорци, които дават добра видимост, въздуховоди с обособено регулиране на силата на вентилатора, споменатите масички и щори на прозорците създават едно истински примамливо място за дълъг път. До степен, в която си представям, че дори и чифт недоразбрани, начумерени тийнейджъри ще останат доволни.

Впечатляващото оползотворяване на пространството продължава и зад втория ред, защото багажникът е внушителен и с правилна форма, а от дъното му изникват две допълнителни седалки, които превръщат 5008 в седемместен автомобил.

Интересното е, че тези две седалки могат да бъдат почти удобни не само за деца. Ако придвижим втория ред седалки напред (има хоризонтална регулировка на всяка седалка), то най отзад става поносимо за пътуване на средни разстояния. Колената ми не докосват седалката отпред, над главата ми остават няколко пръста и мога да си мушна краката под седалките пред мен. Единствения компромис е в сравнително ниската позиция на седене, но като цяло този трети ред е впечатляващ.

Цялостно салонът на 5008 ми допада. Той комбинира хитри практични решения, авангарден дизайн и добро качество на материали и изработка. Позицията на седене на шофьора може да не допадне на всеки, но тук нещата са индивидуални.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s