BMW 545e – Хибрид по мюнхенски (тест)

Интериор:

Интериорът на Серия 5 не крие изненади и предоставя типичния за BMW дизайн, интерпретация, на който може да намерим във всеки модел на марката от Серия 1 до Серия 8.

Това е по-скоро прагматично оформление, което не крие изненади, удобно е и избягва стилистичните крайности, така че да допадне на по-широк кръг от хора.

Качеството на интериора е на ниво, което подхожда напълно на високия ценови сегмент на Серия 5 със солидна изработка и отлични материали, в общи линии навсякъде. В това отношение нещата са далеч от стандартни:

Започвам отдалеч с галванизираните бутони – това е една много разумна опция с цена около 400 лева, която въпреки достъпната си цена води до ясно забележима промяна в интериора в посока усещане за качество. Опцията засяга бутоните за управление на прозорците, настройване на огледалата и голяма част от бутоните на централната конзола.

Големите новини тук са салонът Individual с кафява кожа Мерино. Това е най-фината кожа предлагана от BMW, а опцията води до облицовани с кожа табло и врати. Нарича се BMW Individual Volllederausstattung ‘Merino’ Ferinnarbe Tartufo и освен с дължина на името, тази опция при Серия 5 впечатлява и с високата си цена – малко над 10 000 лева. Освен това наличието ѝ изисква добавяне на други опции като комфортни седалки с вентилация и други, които водят до общо покачване на цената с 19 000 лева, но който иска най-доброто, на което са способни мюнхенци, няма да се изплаши.

Въпросните комфортни седалки предоставят много широки възможности за настройка, включително широчина на облегалката и според мен са наистина отлични. Функциите за масаж също са добри и в комбинация с вентилацията, прекарването на продължително време в тези седалки не натоварва. Може и да не е необходимо да го споменавам, но все пак, който шофира ентусиазирано е по-добре да се насочи към спортните седалки, защото при комфортните страничната опора (въпреки регулировките) е скромна.

По отношение на пространствата за съхранение, предният ред се представя малко посредствено с относително тесни джобове във вратите. Все пак нишата под облегалката между предните седалки е доста обширна.

Вторият ред е близо до нивото на първия, що се отнася до лукс. Материалите и изработката тук (логично) са на нивото, което откриваме отпред, наличен е автоматичен климатик със зони за двете външни седалки (опция с цена 1112 лева), имаме централна облегалка за ръка с две поставки за чаши. Видимостта също е добра, благодарение на големите прозорци.

Това, в което „петицата“ не блести е пространството. Не, че е тясно, но седалката е малко ниска, а и мястото под предните седалки е по-скоро скромно – успявам да си пъхна краката под тях, но ми е тясно. Иначе място за колената и над главата има достатъчно. Джобовете във вратите също имат скромни размери. Като цяло смятам, че в този ценови клас, който държи на простора отзад може би ще трябва да се насочи към SUV модел.

Темата за пространството засяга и багажника, който тук е 410 литра или със 120 литра по-малко, отколкото нехибридните версии на Серия 5. Разликата идва от високия му под, защото дължината му не е засегната, а облегалката на задната седалка може да се сгъва.

Накрая ще обърна внимание на инфотейнмънт системата. След модернизацията, екранът ѝ е пораснал до 10.25 инча. Според мен, абсолютно излишно, но нали трябва да сме в крак с времето 🙂

Самата система продължава да е най-доброто на пазара, по мое мнение, с бързата си работа, интуитивната навигация и най-вече все още наличният кръгъл контролер – да 2021 г. и си има физически бутони за управление. Това не значи, че екранът не е капацитивен и лично аз управлявам системата комбинирано, с бутоните и чрез екрана.

Тук има възможност за управление на дадени функции и с жестове, т.е. махате с ръка около скоростния лост и увеличавате звука, сменяте песните, приемане на телефонни обаждания и така нататък. Виждам известно удобство в тези функции в дадени ситуации, но за мен по-скоро си остава излишна „играчка“ и бих препоръчал да си спестите опцията (цена 606 лева).

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s