Дизайн

Peugeot 308 използва и доразвива всички познати детайли от актуалната гама на марката по начин, който създава динамичен и отличаващ се външен вид – нещо важно за този клас автомобили. Аз виждам дизайна на 308 като умела смесица между спортна агресия и достолепна елегантност.

Предната част на автомобила е доминирана от голяма (но не прекалено) радиаторна решетка, която, в зависимост от нивото на оборудване, има различна „окраска“ – от базово черно, през предимно хромирано (снимките на белия автомобил), до ниво GT, което виждате на снимката горе, и при което решетката има подчертан 3D ефект, на чиито фон изпъква емблемата на Peugeot. Зад емблемата се крие радарът за адаптивния автопилот.

Оформлението на задната част на 308 отново е много динамично, с тесни задни светлини и агресивна, двуцветна броня, още в базовото ниво на оборудване. Интересно е, че светлините имат две разновидности като оформление, отново в зависимост от нивото на оборудване, но и двата варианта са еднакво впечатляващи и модерно изглеждащи.

Тук откривам и единственият откровено дразнещ ме детайл в дизайна на 308. Може би познахте, това са гигантските фалшиви ауспуси, които според мен изглеждат гротескно. Дори при BMW 8, сходните по размер рамки около ауспусите изглеждат (поне за мен) нелепо, но тук аз просто оставам безмълвен пред това дизайнерско решение. Мисля си, колко по-добре би изглеждал 308 отзад, ако просто имаше два кръгли, хромирани накрайника с подходящия размер.

Страничната линия на автомобила е класическа за класа, но добро впечатление прави по-изправения и по-тесен преден прозорец (спрямо предишното поколение и други конкурентни модели), който навява асоциации за автомобил в „премиум“ сегмента, например BMW 1 или Mercedes-Benz A-Class. Това ми харесва.

Вече споменах емблемата, но не ѝ отдадох дължимото внимание. 308 е първият модел на Peugeot, който ползва новата емблема на марката. Изправеният лъв е заменен от герб с лъвска глава – съвременна интерпретация на логото на компанията от началото на 60-те години, което определено носи ретро дух у себе си. Чух доста различни мнение по въпроса, но на мен ми харесва и смятам, че се вписва точно в посоката, в която се движи Peugeot от няколко години насам като дизайн, качества и имидж. Какво е вашето мнение?

Ще завърша темата с това, че преди около месец 308 спечели престижната награда за дизайн Red Dot за 2022 г. в категория автомобили и мотоциклети.

Leave a Reply